Waarom staat er naast een houdbaarheidsdatum op een verpakking een tijd?

Bijvoorbeeld: 12-04-2011 11:07

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Dat is het tijdstip waarop het product is ingepakt. Wanneer in de winkel wordt geconstateerd dat er iets mankeert, dan kunnen ze nagaan waar alle producten die rond datzelfde tijdstip ingepakt zijn naar toe gingen. Want die zouden dan hetzelfde probleem kunnen hebben. Dat is handig voor het traceren.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij het dat je terug moet tellen, want iets fabriceren op een toekomstige datum en nu al verkopen dat lukt niet.

Andere antwoorden (4)

misschien wanneer ze die datum er hebben opgezet? Dus wanneer het gemaakt is ongeveer.
Denk ik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er dan iets mis mee is kunnen ze kijken wanneer er iets fout is gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft te maken met voorwaderen. Stel, er staat op:

10-10-11 - 14;00.
Kom jij 10-10-11 om 14:03 en zegt dat ze bedorven is. dan is het: "Ja, kom je 4 minuten te laat mee."

DENK IK!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit de houdbaarheidsdatum volgt automatisch de productiedatum. De tijd kan ook helpen om afwijkingen in de productie / machine /grondstoffen te traceren.