Ik zit momenteel te genieten van een overheerlijke, verse gevulde koek met een knapperige amandel er bovenop.

Wie is ooit op het idee gekomen om er een amandel op te doen en vooral waarom??

Toegevoegd na 2 uur:
Volgens mij hebben de eerste twee beantwoorders de vraag niet helemaal goed gelezen.

Ik weet zelf ook wel wat erin zit. (maak ze nota bene zelf!)

Mijn vraag is (nogmaals):
Wie is ooit op het idee gekomen om er een amandel op te doen en vooral waarom??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (4)

Wie er op dit idee gekomen is, weet ik niet, maar de vulling van een gevulde koek is amandelspijs - tenminste, dat is de bedoeling, Bij de banketbakker is dat nog steeds zo, maar in de goedkope supermarkt is het een pasta van iets anders met amandelaroma erin.
Zo denk ik, dat jouw knapperige amandel aan een koper laat zien, wat voor vulling er in je gevulde koek zit.
Eet smakelijk, en geniet!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
puur decoratie..maar idd net als wat mijn voorganger zegt, de amandal geeft aan dat het ingredient ook in de vulling zit..maar volgens mij is het ook decoratie..tsja..als je zelfs een takje peterselie op je kattenvoer doet (zie reclame) dan moet het wel decoratie zijn...;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie weet ik niet en is ook vast niet meer te achterhalen, het waarom: om de vulling aan te geven, zo kun je direkt zien wat erin zit. Ik denk dat de bakker daarmee ook aan wilde geven dat er echte amandelspijs in zit, en geen banketbakkersspijs oid. Zeker als de bakker beide soorten verkoopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat ooit per ongeluk is gegaan, tijdens de bereiding lag er nog een stukje amandel op het aanrecht en die is per ongeluk aan de koek vastgeplakt.