Das persoonlijk natuurlijk, maar mijn mening is hooguit 2 dagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brood moet je überhaupt niet in de koelkast bewaren, dan bederft het sneller. Na een dag of twee bewaren zal het inderdaad oud zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak wordt gedacht dat brood bewaard dient te worden in de koelkast. Dit verhaal mag absoluut naar sprookjesland verwezen worden. Het is juist zo dat brood in de koelkast veel sneller oud wordt. Het zetmeel in het brood (dat het water als het ware vasthoudt) krijgt bij een temperatuur tussen de -5C en de +5C de neiging om dat water juist los te laten, daardoor droogt het brood snel uit en wordt het brood als hetware droog. De temperatuur in de koelkast ligt ongeveer op die +5C.

Brood kan het beste bewaard blijven in een afgesloten broodtrommel in een plastic zak. Hierdoor blijft het brood het langst zacht en mals. Voor mensen die van brood houden met een krokante korst is het raadzaam het brood in een papieren broodzak te bewaren. Men dient er wel voor te zorgen dat de broodtrommel schoon is, dus zonder kruimels en condens.

Er zijn mensen die het lekker vinden brood van 6 dagen oud te eten, maar over het algemeen kan men zeggen dat witbrood, mits goed verpakt, 3 dagen houdbaar is. Na 3 dagen neemt de smaak en de malsheid van het brood af. De voedingswaarde echter wordt er naarmate brood langer ligt niet minder op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Het is juist zo dat brood in de koelkast veel sneller oud wordt." Precies! +
Afhankelijk van hoe je het wil eten.
Zolang er geen schimmel opzit, dit zal rond een week erop komen, kan je het nog prima eten.
Het is dan wel droog, maar roosteren, een tosti , wentelteefjes, panneermeel , broodpap kan je er nog prima mee maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uiterlijk 3 dagen