kun je van walnoten moeilijk naar de wc?

als mijn moeder walnoten eet dan kan ze lastig poepen op de wc

Weet jij het antwoord?

/2500

ja, dat klopt

Integendeel, walnoten helpen juist bij een moeilijke stoelgang. Ik denk dat je moeder van iets anders obstipatie krijgt. Walnoten zijn zeer rijk zijn aan vitaminen en mineralen. Ze hebben een paar goede geneeskrachtige eigenschappen, vooral mensen met stofwisselingsstoornissen of verstopping kunnen hier hun voordeel mee doen. De walnoot kan er voor zorgen dat de darmfunctie (weer) gestimuleerd wordt. Walnoten bevatten beschermende vetten die de bloedvaten en het hart soepel en gezond houden. Mensen die geen vet meer verdragen kunnen matig van de walnoot gebruik maken zonder er last van te krijgen. Een dagelijkse dosis van 30 gram (6 a 8 stuks) per persoon wordt aanbevolen.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezond...

Dat zou best kunnen. Darmen zijn soms rare dingen. Wat bij de een laxerend werkt, kan bij de ander obstipatie bewerkstelligen. Drinkt je moeder wel voldoende (water bedoel ik). Minstens 2 liter per dag (koffie en thee limonade etc ook uiteraard)

Dat is heel goed mogelijk. Wellicht helpt het je moeder een beetje als ze voortaan eerst de walnoten pelt. Dan gaan ze een stuk beter door het darmkanaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100