is een rookworst een paar weken over de datum nog (veilig en lekker) te eten?

rookworst van unox. Verpakking is nog dicht natuurlijk maar ik had hem over het hoofd gezien. Ik dacht zelf dat die dingen behoorlijk lang houdbaar zijn, niet dus volgens de datum. Iemand ervaring? breng ik de volksgezondheid in gevaar als ik dit nog op tafel zet?

amigo
13 jaar geleden
63.1K

Het beste antwoord

Nee hoor! Ik eet het gewoon op totdat er schimmel op zit, ben er nog nooit ziek van geworden.

Vaak wordt dit (vind ik) overdreven met die data. Mensen eten het al niet meer als het maar 1 dag over de datum is. Je kunt het gewoon eten niks aan de hand.

Zoals ik al zei: "Ik eet het allemaal zolang er maar geen schimmel op staat" Niks het handje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik je avatar zie ben je toch niet helemaal lekker meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar slaat dat op, dat is een logo van ons Korps Mariniers. Ik weet niet of je er verstand van hebt, zal waarschijnlijk niet, je beledigd het korps. Type maar in bij google "trained to be unstoppable".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het slaat op het doodshoofd, wat het gevolg kan zijn van bedorven voedsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, excuses dan heb ik niks gezegd, ik neem mijn woorden terug!
amigo
13 jaar geleden
ha ha, nou dan probeer ik het ook gewoon

Andere antwoorden (2)

THT betekent ‘ten minste houdbaar tot’. De fabrikant garandeert dat het product tot deze datum van goede kwaliteit is. Het product is ook na het verstrijken van de datum meestal nog prima te gebruiken, afhankelijk van hoe het er uit ziet, ruikt en smaakt. Sommige producten zijn na het verstrijken van de THT-datum nog jaren houdbaar.

Zelf eet ik ook vaak dingen die over de datum zijn. Zolang het goed ruikt en smaakt is er niets aan de hand.
Rookworsten zijn op hoge temperatuur geweest voordat het een vacuumverpakking ingaat. Zolang de verpakking heel is kan je het dus gewoon eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang de verpakking in goede staat is, kan je hem gewoon eten. Enne eet ze !