Er staan nogal wat filmpjes op Youtube bijv: http://www.youtube.com/watch?v=yVQc1jR7NK4

Of bedoel je het nagerecht: een Omelet Siberien?

Bereidingstijd: 20-30 minuten
Gang: Nagerecht
Techniek: Grillen
Soort gerecht: Nagerecht

Ingrediënten
1 kleine cake
1/2 dl amandel- of sinaasappellikeur
1 l vanilleroomijs
4 eiwitten
125 g suiker
2 eetl. poedersuiker
rechthoekige ovenvaste schaal
aardbeienjam
Voorbereiding

Een ronde schaal,kom met diepvriesfolie bekleden ,Snijd de cake in 12 plakken en besprenkel deze met de likeur.bekleed hier mee de schaal. Neem het ijs uit de verpakking. Bekleed de schaal met ijs met daar tussen de aarbeien jam..het lieft aan de bodem en rest op vullen met het ijs.Snijd de cake eventueel bij. Zet het beklede ijs tot gebruik in de diepvries.
Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 200°C, klop de eiwitten stijf met de suiker. Neem het ijs uit de diepvries en bestrijk het met behulp van een pannenkoekmes met eiwit. Let erop dat de eiwitlaag aan alle kanten even dik is. Maak punten of golfjes in de eiwitlaag. Bestrooi de bovenkant met poedersuiker. Zet de “omelet” circa 3-4 minuten in de oven tot het eiwitschuim lichtbruin is. Gebruik eventueel de grill. Snijd het in plakken en serveer direct.