Wekenlang, gewoon in een keukenkastje.
Ik schat dat ze gemiddeld wel 2 of 3 maanden meegaan, en langer als je het niet erg vindt dat ze wat uitdrogen en bruinig worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Knoflookteentjes groeien groepsgewijs in de vorm van een bol. Elk teentje is omhuld met een stevig vlies, dat bij het ouder woerden van de bol droger en schilferiger wordt. Net als uien zijn gedroogde knoflookbollen heel lang houdbaar. Dit in tegenstelling tot verse knoflook die slechts beperkt houdbaar is en bij voorkeur in de koelkast moet worden bewaard. Verse knoflook is overigens wat subtieler en minder uitgesproken van smaak dan gedroogde. In tegenstelling tot vroeger is verse knoflook tegenwoordig bij veel supermarkten verkrijgbaar. Knoflookteentjes laten zich het makkelijkst pellen als het teentje even wordt platgedrukt met de brede kant van een groot mes; het vlies barst dan open en kan gemakkelijk worden verwijderd. Het gepelde teentje kan naar keuze worden fijngehakt of worden geperst in de knoflookknijper. Bij gebruik van dit laatste is de smaak het meest geprononceerd....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bewaar ze in de koelkast en daar blijven ze ong. 2 maanden goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Indonesie geleerd: bewaar de knoflookbol in een houten kistje op een laagje droog, schoon zand (gezeefd duinzand of speelzand). De knoflook blijft dan echt maanden mooi.