Alleen de prijs, als je wilt weten waar het vandaankomt controleer je de barcode daar haal je veel informatie uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
A-merken zijn ''de bekende merken''; die die iedereen kan opdreunen en vaak in het top-segment kwa prijsstelling zitten. Logisch; er wordt veel geld in de marketing gestoken.

Meteen daaronder komen de huismerken ; vaak van even goede kwaliteit maar beduidend minder goedkoop omdat er minder reclame voor wordt gemaakt. AH heeft haar eigen huismerken ook nog eens onderverdeeld in verschillende categorieën die elk een eigen signatuur hebben. Zo zijn de excellent-producten wat unieker dan alledaagse ingrediënten.

Nog weer daaronder heb je de budget-merken ; een prima kwaliteit voor een bodemprijs in een goedkope verpakking en waar helemaal geen reclame voor wordt gemaakt. Niet zelden is deze van exact dezelfde samenstelling als de A of Huismerken.

Het grootste verschil is dus dat je AH Exellent alleen bij AH kunt krijgen, en een A-merk in vrijwel elke supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beduidend minder duur zul je bedoelen? (5e regel van boven) Verder prima antwoord +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk ; minder duur ja.
Er zijn eigenlijk geen verschillen of overeenkomsten omdat je dit nauwelijks met elkaar kunt vergelijken.

Wat je wel kunt vergelijken is b.v. A-merk, huismerk AH en Euroshopper. Vaak blijkt dat al die spullen precies even goed zijn, maar dat AH huismerk goedkoper is, en Euroshopper nog goedkoper. Euroshopper wordt in nog veel grotere hoeveelheden geproduceerd dan AH huismerk, en het kan dan nog goedkoper.

AH excellent betreft spullen van het huismerk, maar dan gaat het meestal om luxe artikelen, zoals bonbons, dure en uitgebreide kant-en-klaar maaltijden, gebak en andere zaken die een beetje exclusief zijn, of niet echt tot de dagelijkse boodschappen behoren.

AH-Excellent is een goudmijntje voor AH. Want klanten kopen zo nu en dan graag iets dat bijzonder is, en bijzondere spullen mogen duurder zijn. En daar wordt dus veel meer winst op gemaakt, dan een krat bier, of een pak halfvolle melk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
A-merk is 10x zo duur, dus dat zijn de winstgevende producten. je hebt bijvoorbeeld AH-excellent koffie, het is hetzelfde als Douwe Egberts (koffie) =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10x maar?
Of toch wat overdreven?
Ah excellent is alleen bij ah te krijgen,vooral met de feestdagen zie je er veel meer van in de schappen liggen.De producten hebben vaak een andere samen stelling dan de a merken.