Wat is beter zoet 's morgens of tussen de middag?

Toegevoegd na 2 minuten:
Als beleg op brood sorry voor de onduidelijkheid

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Ik ben van mening dat's middags verstandiger is. Dat vind ik zelf in ieder geval wel fijner, omdat als ik 's ochtends met zoetigheid begint ik de hele dag blijf eten. Ik neem het liefst zo weinig mogelijk suikers tot me.

Ik ben het niet eens met heidi --> dat je 's ochtend beter zoetigheid kan nemen omdat daar suikers inzitten en daar zit veel energie in die je goed kan gebruiken. In pindakaas, kaas, rosbief noem maar op zit ook voldoende energie in om de ochtend door te komen en je krijgt dan ook minder snel honger. Dan kun je beter banaan of jam(light of zonnatura jam nemen zonder toegevoegde suikers!!!)op brood doen bijvoorbeeld. Verder is het natuurlijk persoonlijk. Kijk waar jij je het fijnste bij voelt. Iedereen reageert anders op eten. Ik denk dat het belangrijker is dat het wordt afgewisseld.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In feite 's morgens, omdat het meeste zoete beleg meer suikers dan hartig bevat, en die energie kan je goed gebruiken voor een start van de dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen van beide. Zoet broodbeleg is niets anders dan snoep en absoluut niet noodzakelijk als broodbeleg of anderszins noodzakelijk. Over het algemeen zijn niet of minder geraffineerde koolhydraten minder slecht voor je gezondheid. Zoet beleg als appelstroop, honing en jam zijn beter dan bijvoorbeeld vruchtenhagel, die in feite gekleurde suiker is. Er zitten tenminste nog wat nuttige mineralen en vitamines in. 'Zoet' beleg als pindakaas en Sandwich Spread is weer beter dan overmatig veel suiker bevattend beleg. Tenzij er natuurlijk rijkelijk suiker aan pindakaas is toegevoegd ten koste van helemaal niet zo slecht vet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het moment van de dag waarop je energieleverende voedingsmiddelen gebruikt maakt nauwelijks iets uit. Het lichaam heeft altijd een voorraad glycogeen in de lever en de spieren opgeslagen als onmiddellijke energieleverancier.