Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom rijden shoarmabezorgers vaak in een witte bestelbus?

Hier in de buurt zitten twee shoarmatenten die hun bestellingen beiden bezorgen met een wit bestelbusje. Toen ik nog bij mijn ouders woonde reden daar de meesten ook met zo'n wit busje. Waarom nou perse wit? Is daar een reden voor? En.... herkennen mensen dit? Of is het toeval?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wit stoot inderdaad de warmte af... of neemt ze in ieder geval toch minder op. Eerlijk gezegd denk ik toch eerder aan toeval.

Wat wel zo is, is dat je gelijk welk symbool of reclametype kan aanbrengen op een witte ondergrond, wat wel een voordeel is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat de shoarme tenten niet veel geld hebben dus kunnen zij de busjes niet spuiten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Witte auto's zijn vaak de voordeligste in prijs. Voor een kleur moet veelal een meerprijs worden betaald.
Als je ook nog metallic lak wilt, komt er nog iets meer bij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wit trekt bij warme dagen het minste warmte aan als je de auto in volle zon zet. Wit heeft ook hygienische uitstraling
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriend wilde ook altijd een witte auto. Hij zei dat die minder snel vuil worden dan een kleur, iets wat ik me niet voor kan stellen omdat je op wit alles ziet is mijn idee. Maar misschien hoeven ze de busjes dan minder vaak te wassen als dit waar is.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Denk dat het ligt aan waar je woont. Als ze veel bestellingen hebben waar ze ver moeten reizen zullen ze een auto aanschaffen. Hier in Groningen hebben ze juist vooral scooters.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding