Waarom krijg ik bij gehakt proeven zo'n zin aan melk?

Toegevoegd na 1 minuut:
Altijd bij het gehakt rullen ( en uit niet te bedwingen behoefte om een stukje te proeven) heb ik zin aan een lekker koud glas melk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je hebt er jezelf op geconditioneerd, om het zo maar te zeggen.
Ofwel, je bent ooit begonnen melk te drinken, om iets anders niet te hoeven doen (rauw gehakt eten) Dus nu leg je automatisch de link: gehakt= melkdrinken.
geruld gehakt mag je best proeven hoor.
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou als ik jou was goed kijken naar de kleur van het gehakt, als het nog niet helemaal goed gaar is, kun je er ziek van worden(wormpjes enz krijgen) Misschien krijg je zin in melk omdat er tussen het gehakt het vet een beetje witachtig uitziet? (omdat gehakt donker is..) en je hersenen een link leggen met melk, of je hebt vaak tijden het gehakt rullen melk gedronken, ook dan leggen je hersenen een link.