Gas,electrisch of kolenbarbeque?

Wat heb je het liefst voor barbeque?

Toegevoegd na 13 uur:
enne...ik bedoel natuurlijk barbeCue

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Echte kolen voor buiten en elektrisch voor binnen. De kool geeft net die smaak aan het vlees wat barbecue juist zo lekker maakt. Dit mis ik toch echt als ik elektrisch barbecue.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ik heb het liefst elektrisch. Kolen krijgen we nooit aan. En als we ze aan krijgen stinkt het ook nog. Elektrisch stinkt niet, en je kan het ook nog binnen gebruiken, dus ook als het regent lekker bbq'en.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon altijd kolen, de rest kan ik ook op mijn gasfornuis en heb ik geen barbecue voor nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de echte briketten bbq (met deksel) het leukst en het lekkerst. Gas en electrisch is toch een beetje namaak ... kan je net zo goed je spullen op het fornuis klaarmaken en dan buiten opeten. Een briketten (of houtskool) bbq aanmaken is tegenwoordig een fluitje van een cent met een zg. vuurstarter. Van het merk Weber is ie wat aan de dure kant, maar het tuincentrum heeft ook gewone uitvoeringen die 11, 12 euro kosten. Echt een aanrader (een week of twee geleden via GV als antwoord op een vraag deze tip gekregen). Dat de BBQ een deksel heeft is m.i. erg belangrijk. De spullen worden dan redelijk snel echt gaar, zonder dat de buitenkant verbrandt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Electrisch, want het lukt me gewoon niet met kolen en zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kolen dat maakt het juist leuk. anders ga ik wel gourmetten ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bbqen doe je lekker ouderwets met kooltjes. Dat hoort er toch bij jôh, even lekker aanmodderen met aansteken, mopperen, nog eens wapperen.. En het overige gezelschap is dan lekker bezig met alle lekkernijen op de tafel te zetten. En tot slot zit je dan gezellig samen te smikkelen. :-B
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gas, dat kun je namelijk regelen en is meteen gebruiksklaar zodra je de barbecue aansteekt. Het is ook nog eens schoner en meestal zijn de barbecues zelf van een betere kwaliteit.
paulus811
14 jaar geleden
(dit bericht is niet geschikt voor vegetariërs en veganisten)
Voor mij is er maar één manier om buiten te eten:
Met gebruik van de gasgrill. Nu woon ik in een land waar je iedere dag tussen april en eind oktober buiten kunt eten, dus voor ons is het gebruiksgemak belangrijker (dan voor vele nederlanders) het avontuurlijke.
Wij hebben een gasgrill met een gewone gaspit er naast en gebruiken deze, naast de grill, ook regelmatig.
Als wij buiten eten maken we het vlees klaar op de grill met de kap gesloten, want door de warmte die zich dan opbouwt (ca 200-225 graden) hoeft je de grillplaat of rooster maar matig te verwarmen. Het vlees blijft dan veel sappiger en malser als op een open bbq en wordt ook nooit zwart. In ons woonland is alle soorten wild voorhanden en goed biologisch varkens-, kalfs- en rundvlees dus genieten we ook onbeperkt.
Hoewel we geen buren hebben in honderden meters, zouden zij ook geen last hebben van rook of geur want met deze manier van bbq-en heb je daar véél minder last van.
Groenten gaan bovenin op een speciaal rekje, evenals aardappelprodukten zoals pommes-parisien, rösti's, gepofte aardappelen, maar ook frietjes (uit de diepvries)
krijgen wij in onze gasgrill lekker bruin en knapperig.
Vaak combineren we met aardappelsalades, groentesalades of pastasalades die mijn vrouw tevoren in het huis al heeft klaargemaakt.
Oja, we hebben ook speciale pannekoekenpannen voor als er (klein)kinderen komen eten.
We hebben een gasfles van 11,5 kg vulling en daar doen we ongeveer 6 tot 8 weken mee, dus het is ook nog eens veel goedkoper dan houtskool, en nooit gepruts met aanmaken. Ik heb zelfs geen lucifers nodig om 'm aan te steken.
Het hele apparaat met onderbouw is van roestvrijstaal en kan dus tegen alle weersomstandigheden, hoewel hij, én de eettafel droog staan onder een mooie, zelfgebouwde pagode, maar dat is eerder een bescherming tegen de zon dan tegen de regen, haha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanner mogen we komen eten bij jou? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik hou me ook aabevolen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in de buurt bent en je bent aangenaam en onderhoudend gezelschap mag je altijd langskomen.
electrisch
minder rookwalmen
beter te regelen

(alhoewel een echt vuurtje met je brood op een stokje vroeger het summum was)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk kolen ,in een gesloten bbq het aanmaken is geen probleem, gewoon met een electrische verfbrander eventjes op de hoogste stand aanjagen (veel lucht en hitte) dan een uurtje wachten zodat de vlammen weer uitgaan en smullen maar. en de bbq hoeft echt geen weber te zijn, ook de goedkope van kwantum of leen bakker geven een perfect resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind electrisch erg prettig! Weinig zwart vlees, en gelijkmatige garing!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon, lekker kolen barbecue. Anders is het een beetje nep =P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
houtskool absoluut. De geur en smaak zijn dan voor mij optimaal. Zelf heb ik een grote tuinhaard dus zodra we uitgegeten zijn kan er ook nog een vuurtje in gestookt worden zodat we op een wat frissere avond toch lekker lang buiten kunnen blijven zitten.