Is meerdere appels op een dag slecht?

Telkens als ik zin heb in snoep pak ik fruit, maar dan kom ik er aan het einde van de dag achter dat ik Mischien wel 8 stukken fruit op heb die dag is dat erg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28.5K
Kimath
13 jaar geleden
wow, dat is wel erg veel. Kun je niet beter eens een boterham pakken als je trek hebt? dat vult wat meer, en anders krijg je best veel suiker binnen.
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Acht stuks per dag haal ik ook gemakkelijk, hoor

Antwoorden (7)

Volgensmij is het niet erg omdat je lichaam die stoffen wel weer kwijt kan, je moet natuurlijk wel zorgen dat je ook genoeg andere voedingsstoffen binnenkrijgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer dan 1 appel per dag kan geen kwaad. Maar teveel is nooit goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet jezelf absoluut niet verbieden om te snoepen door ht door 'appels' in te wisselen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees dit maar even dan :

- fruit is rijk aan fructose, een natuurlijke zoetstof. Wanneer suiker in het lichaam wordt opgenomen, produceren de hormonen insuline, dat voor een vol gevoel zorgt. Fructose doet dat niet, zodat fruit bovendien niet vult.
- bovendien kan fructose het niveau van triglyceriden verhogen, een bepaald type vet in het bloed dat veel voorkomt bij hart- en vaatziekten.
- Ander nadeel van de suikers in fruit is dat deze het tandglazuur aantasten. Fruitsap en smoothies zijn grote boosdoeners, omdat er nog meer suikers vrijkomen bij het maken van sap.
- Het grootste gevaar voor je tanden vormt gedroogd fruit. Het is erg zoet en plakkerig, waardoor kleine stukjes aan de tanden kunnen blijven plakken en zo gaatjes veroorzaken.

Overigens geldt voor fruit hetzelfde als voor andere voedingsmiddelen: alles met mate. Als je je aan de algemeen geldende voedingsadviezen houdt en 2 stuks fruit per dag eet is er niets aan de hand. Maar ga niet overdrijven. Want te veel fruit eten kan wel degelijk schadelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sjips je was me net voor...... good answer +
Gevonden op nu.nl

"Te veel fruit maakt dik

Fruit is gezond, zit vol vitamines, vezels en anti-oxidanten, maar het bevat ook calorieën. Deze hebben hetzelfde effect als de calorieën in chocolade, namelijk gewichtstoename.

Vruchten zitten vol met fructose, een natuurlijke zoetstof. Wanneer suiker in het lichaam wordt opgenomen, produceren de hormonen insuline, dat voor een vol gevoel zorgt. Fructose doet dat niet, zodat fruit bovendien niet vult.

"Daarnaast kan fructose het niveau van triglyceriden verhogen, een bepaald type vet in het bloed dat veel voorkomt bij hart- en vaatziekten", vertelt dokter Carel le Roux.

Een ander nadeel van de suikers in fruit is dat deze het tandglazuur aantasten. Fruitsap en smoothies zijn grote boosdoeners, omdat er nog meer suikers vrijkomen bij het maken van sap, aldus de Daily Mail woensdag.

Gedroogd fruit verzorgt het grootste gevaar voor de tanden. Gedroogd fruit is erg zoet en plakkerig, waardoor kleine stukjes aan de tanden kunnen blijven plakken en zo cariës veroorzaken.

Richtlijn

Het is nog onduidelijk hoeveel fruit, teveel is. Voor zout en vet is er een dagelijks toegestane hoeveelheid. Deze is er nog niet voor fructose. Een onderzoek op de Colorado universiteit geeft een mogelijke richtlijn aan.

74 gram fructose per dag verhoogt het risico op gezondheidsproblemen met 87 procent. Dit staat gelijk aan tien appels of 30 sinaasappels per dag.

"Mensen met overgewicht kunnen het beste hun fruitporties beperken tot één maal per dag", adviseert Le Roux. "In combinatie met vier porties groente krijgt het lichaam voldoende anti-oxidanten, maar houdt u de fructose en calorie gehaltes laag."

http://www.nu.nl/gezondheid/2201920/te-veel-fruit-maakt-dik.html

Kortom: Tenzij je met 8 stuks fruit op een dag doelt op 8 aardbeien, zou ik het toch ietwat minderen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het maar een raar stukje. Wie eet er nu 4x per dag een portie groente? Nog nooit zo iemand ontmoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij tijdens het warme eten aardappels, boontjes en sla neemt, dan heb je al drie groenten. Daarnaast hark ik tussen de middag altijd nog een komkommer of tomaatjes weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bodybuilders en professionele sporters doen dit wel degelijk Zondag. Een bodybuilder ontmoeten doe je ook maar zo niet, tenzij je in het wereldje zit ;-)) een gemiddelde bodybuilder van pakweg 90 kilo droog aan de haak, moet toch minimaal rond de 3600 calorieën naar binnen werken. Een bodybuilder eet kipfilet's, rijst groente en gekookte eieren als ontbijt (bijvoorbeeld). 'S middag's doet ie dat weer. Bakken zuivel gaan er ook doorheen. En dan heb ik het nog niet eens over de "bulk" periode. Een echte profi, zoals Arnold Schwarzenegger, at 5 biefstukken per dag, en een kilo kip, 30 eieren, en alles wat er nog bij komt.... Dus het stukje van C4th, is zo vreemd nog niet. ;-))
http://www.fitness-weetjes.nl/Fitness-Bodybuilding/voedingsplan-bodybuilding/
Sowieso is het niet helemaal geweldig voor je tanden.

1. Appels zijn zuur, net heel erg maar wel dusdanig dat het licht schadelijk is voor je tanden

2. 8 appels betekend dus dat je minimaal 8 keer op een dag at. Volgens tandartsen is het het beste om max 7 keer op een dag iets te eten, omdat je glazuur maar ongeveer 7 keer herstelt per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan maximaal 6-8 appels eten omdat

1. het is heel erg zuur

2.je kunt er van ziek worden want het is een appel dus geen aardbij en een appel is heel groot