waar zitten vitamine B in?

Weet jij het antwoord?

/2500

Vitamine B1 komt in dierlijk voedsel onder andere voor in vlees, melk, gevogelte en eieren. Vitamine B1 komt in plantaardig voedsel onder andere voor in biergist, graanproducten, aardappelen, aubergine, ongepelde rijst, ananas, cashewnoten, kidneybonen en melasse. Vitamine B2 komt in dierlijk voedsel onder andere voor in vlees, kip, melk, kaas, eieren, ingeblikte sardines en zalm. Vitamine B2 komt in plantaardig voedsel onder andere voor in appels, biergist, graanproducten, taugé, groene bladgroenten, koolsoorten, aubergine, walnoten, amandelen, cashewnoten, lijnzaad, melasse en sojamelk. Vitamine B3 (Niacine) In dierlijk voedsel komt deze vitamines voor in vlees, gevogelte, heilbot en tonijn (in water). In plantaardig voedsel komt deze stof voor in biergist, zemelen, pinda's, tomatenpuree, zilvervliesrijst, graanproducten en cashewnoten. Vitamine B5 (Panthotheenzuur) Vitamine B5 vind je terug in dierlijk voedsel zoals vlees, runderlever, kip, eieren, melkpoeder en zalm. Plantaardig vind je Vitamine B5 terug in biergist, zemelen, noten, graanproducten, avocado, groene groenten, paddenstoelen en pinda's. Vitamine B6 (Pyridoxine) Vitamine B6 komt in dierlijk voedsel onder anders voor in vis, vlees, kip en eieren. Vitamine B6 komt in plantaardig voedsel onder anders voor in aardappelen, graanproducten, bananen, noten, zemelen, biergist, zilvervliesrijst, sojabonen, avocado, melasse en zonnebloempitten. Vitamine B11 (Foliumzuur) Vitamine B11 komt in dierlijk voedsel onder andere voor in eieren, oesters, zalm en melk. In plantaardig voedsel vind je deze vitamines onder andere terug in broccoli, bruinbrood, tomaten in blik, spinazie, biergist, noten, spinazie en spruitjes. Vitamine B12 (Cobalamine) Veganisten (vegetariërs die geen enkel product van dierlijke oorsprong, inclusief eieren en melk, gebruiken) en mensen met malabsorptie (voornamelijk senioren) lopen risico tekorten te ontwikkelen.

Bronnen:
http://www.bodystore.nl/voeding_vitamines/...

Ook worden er verschillende B-vitamines toegevoegd aan sportdrankjes, bijv. van Aquarius.

Ik heb tekort aan Vitamine B en drink vaak een glaasje Roosvicee Ferro, op aanraden van mijn huisarts. Ook heb ik veel baat bij spinazie en broccoli. Ook slik ik Vitamine B complex, maar ik weet niet of dat werkt. Ik probeer het toch!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100