zitten er calorieen in de kruiden die op de chips zitten?

Ik heb de vreemde gewoonte om chips niet op te eten, maar alleen de kruiden er af te likken en het chipsje daarna weg te gooien. Een vriendin zei eens tegen mij: doe toch niet zo vies, de calorieen heb je zo toch al binnen! Maar ik doe dit niet om de calorieen niet binnen te krijgen ofzo, maar omdat ik de kruiden gewoon echt veel lekkerder vind zonder het chipsje!
Maar ik ging er toch eens over nadenken... En nu ben ik benieuwd: Is het waar, zijn de kruiden inderdaad net zo slecht voor je als de chips zelf??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K
Kimath
13 jaar geleden
Zonde van de chips!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ja...dat hoor ik vaker!
Maar ik vind het gewoon echt lekkerder.... en ja na het aflikken dan heb je zo'n vies klef chipsje over dus die is toch echt niet meer lekker haha.
Ik doe het overigens niet bij álle chips, naturel die heeft te weinig smaak die eet ik wel gewoon op (maar die eet ik dus ook niet zo vaak...)
Het lekkerst is de Heinz Tomato Ketchup chips!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je dan niet beter een potje paprika poeder leeg likken...

Het beste antwoord

Op die manier krijg je nauwelijks calorieën binnen. De meeste olie is in de chips getrokken zit in de chips maar je krijgt er wel iets van binnen. Ik zou je haast aanraden om eens wat paprikapoeder te mengen met wat zout en een drupje olie maar misschien mis je dan de typische baksmaak. Maar uit oogpunt van calorieën besparen doe je het niet zo gek. Drink wel voldoende water om het overtollige zout je lichaam uit te spoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha nee... dat heb ik al eens geprobeerd maar helaas dat vind ik dan weer echt niet lekker, alleen maar kruiden eten...
Beetje vreemd, ik weet het ;)
Maar wel het beste (meest complete) antwoord! :)

Andere antwoorden (2)

Nee, calorieën zitten er niet in, maar wel veel zout en dat is niet zo best voor de gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou in de kruiden sec niet nee. maar er zit ook een zooi vet op die je ongetwijfeld meepakt tijdens het likken. en ik weet niet exact hoe je likt maar als je er zo een bent die dat hele chipje afzuigd dan neem je al het vet mee. het enige wat je - in dit verband relevant - niet opneemt zijn de koolhydraten..