Ik zoek al lang naar een vet-arm dieet dat gewoon vol te houden is, wie helpt?

Ik wil niet van die populaire dieetjes volgen waar ik dure boeken voor moet kopen of lidmaatschappen voor moet afsluiten; met zelf verstandig denken kom ik een heel eind maar het gaat de laatste weken erg traag.. Ik werk fulltime en onregelmatig dus daar moet mijn dieet geschikt voor zijn. Een dieetiste afspreken is vanwege mijn werktijden erg lastig dus vraag ik hier maar eens..
Ik beweeg meer voldoende trouwens en drink al 2 liter per dag..
:-)

Toegevoegd na 8 minuten:
Hm. ..2 liter water dus om misverstanden te voorkomen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Gewoon, geen dieet volgen. Verzamel goede recepten die jij lekker vind, verantwoord zijn en makkelijk te maken.

Er zijn een heleboel betaalbare kookboeken die zonder dat je moet tellen en samen moet stellen een keuze aan gemakkelijke en gezonde recepten bezatten. Dat zelfs voor een paar €.
Bij de recepten staat de hoeveelheid vet aangegeven. Het is in elk geval een bruikbare indicatie ervoor. Je kunt op die manier de vet-arme recepten eruit halen.
Er zijn ook goedkope kookboeken voor vetarm koken met daarin overzichten met producten die veel en juist weinig vet bevatten, minimale hoeveelheid vet die nodig is per dag en enkele voorbeelden van menu's.

Ik noem er een die ik zelf regelmatig gebruik:
- Licht, gezond en lekker
van de Nederlandse Zuivelorganisatie.

Deze bevat een uitleg over gezond eten in het algemeen. Deze recepten zijn in elk geval gemakkelijk te maken. Het kan zijn dat ze niet meer leverbaar zijn of in een andere druk zijn verschenen.

Ga bij een boekhandel eens naar binnen en kijk wat er staat. Je kunt ze inkijken en zelf bepalen of je er wat aan hebt.
Je zou ook een "kook-topic" kunnen zoeken via een of ander forum of web-site en recepten uitwisselen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

2 liter bier per dag of water (lol) misschien is Herbalife wat voor je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helaas, vind ik niet weg te krijgen!
:-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwakzalf. De werking berust op een caloriearm dieet (!) en de samenstelling is min of meer die van opvolgmelk voor babies (zie blikken) met een smaakje. Je zult niet snel tekorten oplopen, maar die honderden euro's is het echt niet waard. En als je eenmaal begint met die poeier, blijve nze je kwakzalf aansmeren (pillen, repen, thee, het hele arsenaal). Niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is goe marleen! je kunt mij weluitmaken voor kwakzal maar ik ben nu wel 45 kilo kwijt en naar jou foto te kijken kan jij er ook wel wat af hebben, ik heb nu een normaal gewicht ben 183 en weeg 85 kilo en nu jij!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow.. geen ruzie maken hé? Is veel te mooi weer voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nounou Jeffrey, dit lijkt erg op een kort lontje. Marleen beweert niet dat het spul niet werkt, ze beweert dat het wel degelijk werkt, maar dan heel gewoon doordat je caloriearm eet. Als je dan toch allerlei claims doet over het speciale van dat product, dan mag je dat best kwakzalf noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeffrey, als je zoveel bent afgevallen, petje af, maar denk niet dat het komt door de Herbalife. Dat is hooguit een hulpmiddel. Kijk nog eens goed in de bijsluiter en zie dat je eerst en vooral minder moet eten. Het meeste valt echter je portemonnee er vanaf. Ik vind het wel een beetje zielig dat je zo moet afgeven op mensen die dikker zijn dan jij ; dat maakt je geen aangenaam persoon en al helemaal geen beter mens.
Walgelijker vind ik echter de claims van dergelijke afslankprodukten. Het is een miljarden-industrie. En ik ben regelmatig meer dan dat afgevallen hoor, maar heb op dit moment weer andere prioriteiten in mijn leven. Ik ken ook mensen die zich in de schulden hebben gestoken voor de herbalife zonder ook maar iets af te vallen.
Tenslotte maak ik jou niet uit voor kwakzalver, dat maak jij er zelf van. Je bent hooguit 'slachtoffer'. Of tevreden gebruiker. Maar van alle soorten kwakzalf zijn tevreden gebruikers ; als je er maar in gelooft, dan werkt het soms ook nog.
Je kunt beter wat vet eten dan suikers, die zijn veel slechter voor je.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met onregelmatig werken is het sowieso lastig om af te vallen. Heb ook geen verdere tips helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas op met vet-arm ! In vetten zitten belangrijke stoffen en vitaminen die je gewoon nodig hebt. Wat je kunt doen is zoveel mogelijk verzádigd vet vermijden. Dus halvarine, halfvolle melk, mager vlees, jonge en/of vetarme kaas (niet echt lekker, maar als het echt moet beter dan geen kaas), en geen voedsel dat je niet nodig hebt en bolstaat van de vetten (chips, pinda's gefrituurd voedsel).

Als het is om af te vallen tenminste. Dan moet je je hele calorie-inname beperken, en vet is daarvan maar een gedeelte. Je wilt niet weten hoeveel mensen in het rijke westen werkelijk een vitaminetekort hebben doordat ze, zelfs kinderen, te weinig vet binnen krijgen, dank zij de betmaffia die ALLE vet als Den Boze heeft verklaard. Koolhydraten en in mindere mate eiwitten leveren ook calorieen en ook die inname moet je beperken. Volwaardig voedsel dus, maar minder (of meer verbranden).

Is er een andere reden warom je je vetinname moet beperken, een stofwisselingsziekte of iets dergelijks, dan kun je toch beter een gaatje in je agenda vrijmaken om een afspraak te maken met de dietiste, in het belang van je gezondheid - die moet toch voor je werk gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal super verwoord, ik had het niet beter kunnen uitdrukken. +1 van mij. Toevoeging: let ook op je "ongemerkte" calorie-inname. Ik zag eens een reportage over een echtpaar dat aan het afvallen was. Bij hem lukte dat goed, bij haar niet. Groot raadsel hoe dat kwam. Raadsel werd opgelost toen haar gewoonten heel goed in de gaten werden gehouden. Onderdeel van hun dieet was: veel drinken. De man dronk veel water, de vrouw dronk veel sinaasappelsap. Puur natuur, dat wel, maar in vruchtensap zitten veel vruchtsuikers - calorieën dus. Jij schrijft dat je al veel water drinkt, dus dat is wel goed - maar kijk eens naar je overige drankjes, en overige hapjes, of die echt caloriearm zijn.
Voor € 15,- het boek Hoe bereik en behoud ik mijn ideale gewicht van Sonja Bakker. Dit is voor 12 weken en ik heb er goede resultaten mee behaald, zelf als het niet 100% gevolgd wordt. Er zullen best een hoop tegenstanders van zijn maar ik was er bij gebaat en sommige recepten waren zelfs erg lekker.
Kijk ook eens op haar website en vraag de nieuwsbrief aan.

veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biamed. Het werkt met shakes; avondeten is als normaal alleen afgemeten op de behoeft die je nodig hebt om je streefgewicht te bereiken.

Aan deze methode zitten wel kosten verbonden; je betaald voor de consulten en voor het poeder van de shakes. Ik vond dat t.t.t. erg betaalbaar. En best vrijblijvend....je kunt gaan naar de consulten wannneer je wilt.

Consequentie is natuurlijk vereist, zoals bij ieder dieet maar ik heb zeer goede resultaten behaald en (nog belangrijker), behouden.

www.biamed.com

Toegevoegd na 3 minuten:
Vetarm betekent niet perse afvallen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vetarme diëten gaan uit van het principe dat de oorzaak van overgewicht te veel vet eten is. Door de hoeveelheid vet in je voeding te verminderen, verlies je gewicht. Een vetarme dieet is vaak ook een caloriearm dieet. Dit komt mede doordat voedingsmiddelen met veel vetten ook vaak veel calorieën bevatten en voedingsmiddelen met weinig vetten bevatten vaak weinig calorieën.

Zie bijgevoegde link, het Ornishdieet is wellicht de moeite waard om te proberen. Het dieet dat hij aanbeveelt is een vetarm dieet met veel groenten, fruit, bonen, granen en sojaproducten in hun natuurlijke vorm. Voedsel zoals fruit, groenten, granen en bonen bevatten duizenden bestanddelen met een beschermende werking tegen onder andere kanker en hartziekten.

Voordeel: gezonde voeding die beschermt tegen kanker en hart- en vaatziekten. Geen hongergevoel. Twee vliegen in een klap.

Nadeel: door de voedingssupplementen wordt dit dieet nogal prijzig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kom je met verstandig denken een heel eind. Ik ben geen ervaringsdeskundige wat diëten betreft, maar als ik in tijdschriften er iets over lees gaat het dus altijd over eten en dat is juist de reden van dik worden.In mijn omgeving heb ik heel wat mensen met het "jojo-effect" gezien. Ik denk dat je gewoon niet te veel met eten bezig moet zijn.

Dat vele water drinken hoeft helemaal niet ( je maag zet er maar van uit) je moet gewoon zorgen dat je genoeg vocht, in wat voor vorm dan ook, maar wel liefst zonder suiker, naar binnen krijgt. Je lichaam waarschuwt je vanzelf met dorst!
Neem van alles wat je eet steeds iets minder dan je gewend bent, ook kan dat met koek, snoep en taart. Je kan van dat laatste gewoon de helft meteen opeten en de andere helft bij je tweede kopje koffie of thee, krijg je ook niet meteen weer iets nieuws aangeboden. Maar geniet er wel van!

Als je met anderen eet is het verstandig weinig op te scheppen en veel te praten tijdens het eten, dan ben je gelijk klaar met de anderen.

Je moet je lichaam een beetje beduvelen met geleidelijk aan steeds minder tot je gewoon op gewicht blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga een dieet aan gebaseerd voor mensen met candida. Geloof me je valt zo af! Je kunt op google het wel even opzoeken. In het kort houd het in:

Wat mag je WEL eten:

Zuurdesem brood, roggebrood, knäckebröd, rijstwafels, maiswafels, gierstwafels.
Mogelijkheden voor broodbeleg: rookvlees, rosbief, (zeer) jonge kaas, Hüttenkäse, ei, tomaat, rauwkost.
Kwark (Biogarde).
Citroenen, grapefruit, zure appels, tomaten, avocado's, papaja, aalbessen, bosbessen, blauwe bessen.
Voorts, mits niet zoet smakend: sinaasappels, zwarte bessen, mandarijnen.
Vis, lams-, schapen-, geiten-, kippen- en rundvlees.
Veel rauwkost, vooral groenten met veel vezel en relatief weinig koolhydraten.
Eieren (bij voorkeur zacht gekookt of gepocheerd).
Budwigpap (magere, rechtsdraaiende kwark met gekneusd lijnzaad en lijnzaadolie).
Incidenteel: gebak gemaakt van bladerdeeg met appel.
Walnoten, amandelen en hazelnoten (ongebrand).
Wat mag je NIET eten:

Suiker of suikerhoudende producten.
Gewoon brood, toast, beschuit etc. waar gist in zit.
Broodbeleg als ham, worstsoorten, oude en belegen kaas, zoetigheid, kant-en-klaar broodbeleg.
Geraffineerde koolhydraten, dus geen witmeelproducten.
Schimmelhoudende producten, zoals champignons, schimmelkaas e.d.
Zoet fruit, zoals meloenen, peren, aardbeien, bananen, druiven.
Varkensvlees en kalfsvlees.
Lichaamsvreemde toevoegingen.
Alles in blik.
Wat mag je WEL drinken:

Biogarde-drink.
Kruidentheeën.
Koolzuurvrij mineraalwater.
Een enkel glas droge, witte wijn.
Tomaten-, grapefruit-, citroen- en groentesap, en andere vers geperste sappen, mits niet zoet.
Wat mag je NIET drinken:

melk, melkproducten; koffie, suikerhoudende frisdranken; alcoholische dranken (m.u.v. droge witte wijn)

Nou heb je natuurlijk geen candida maar het voldoet prima als dieet en is nog gezond ook! en afvallen gaat gegarandeert lukken! Ik heb hem zelf ook gevolg i.v.m met candida. Alleen ik was niet zo blij met dat afvallen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is eigenlijk heel eenvoudig. Je eet s'morgens 2 boterhammen met beleg en boter met een kop koffie of thee. Dan om 10 uur een tussendoortje (fruit e.d.)
s'middags 2 boterhammen met beleg en boter (doe er bijvorrbeeld lekker sla e.d. op) en om 15.00 1 tussendoortje. Om 18.00 uur eet je aardappel, groente en vlees of pasta met groenten en vlees e.d. Na 20.00 uur niets meer eten. Alleen drinken van liefst water, of licht producten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben sinds 3 weken ook op dieet. Ik volg geen populair dieet, luister gewoon goed naar mijn diëtiste en ga elke dag een half uur tot een uur fietsen (soms twee keer op een dag), daar wil ik binnenkort wandelen aan toevoegen en evt. fitness. Ik eet nu normaal: gewoon volkorenbrood met magere produkten en warm eten. En inderdaad veel water drinken. Dat moet voldoende zijn!

Daarnaast: Van water met citroensap schijn je ook af te vallen (vet te verbranden), maar er wordt daarover gezegd, dat dit gevaarlijk kan zijn(!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet je eetpatroon zo aanpassen, dat het ook vol te houden is. Dus niet een of ander gek dieet waarbij het eetpatroon heel erg afwijkt van je normale eetpatroon. Dit hou je misschien wel een aantal weken vol en je valt wel wat af, maar daarna ben je blij dat je je normale eten weer 'mag'. En dan begint het jo-jo-en weer.
Mijn advies is kijk eens kritisch naar wat je eet. Ga een dagboek bijhouden van wat je eet. Kijk dan eens wat je hierin kan aanpassen. Gebruik je suiker en melk in de thee/koffie? Probeer dit dan te schrappen. Wat eet je op je boterham? Kun je dit vervangen door iets wat minder vet of gezonder is? Neem iets minder vlees en saus bij het avondeten. Wanneer je dan niet genoeg hebt kan je wat extra groente nemen.
Eet niet te weinig, je hebt je voedingsstoffen gewoon nodig. Sla geen maaltijden over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben met Weight Watcher 35 kilo afgevallen.
Ik woog 95 en zit nu al 3 jaar op 60 kilo.
Het geeft je inzicht in je eetgedrag, en waar voor jou de addertjes onder het gras zitten.
Ik ging niet naar de bijeenkomsten, maar heb het starterspakket gekocht via de website.
Ik ben gek op chocola, maar eet alleen de chocola van Weight Watchers, alles te bestellen via de website.
Je moet er maar eens rondneuzen.
Het heeft mijn leven echt veranderd, en ik heb 30 jaar gejojood!
Veel succes!