eieren zonder schaal ( zie uitleg)

Op ons werk kunnen wij eieren bestellen die al gepeld zijn. Die zitten dan in een emmertje met vloeistof. Nou vroegen wij ons af of er mensen zijn die de hele dag eieren pellen. Of dat dat misschien ook machinaal zou kunnen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn machinale eierpellers, dus ik neem aan dat die ook gebruikt worden om deze eieren te pellen. Anders zouden de kosten ook een stuk hoger liggen! Hieronder een filmpje van een eierpelmachine. Alleen dan met kwarteleitjes, en dat lijkt me nog een stukkie lastiger ;) http://www.youtube.com/watch?v=IlXdGsVBX90&feature=related Toegevoegd na 1 minuut: Waar het om neerkomt volgens mij is dat de eierschaal heel erg wordt gekraakt aan alle kanten en er dan met een waterstraal afgespoten.

Daar zullen ze wel een machine voor hebben tegenwoordig.

Waarschijnlijk worden die met de hand gepelt ik weet precies welke emmer je bedoeld als j de emer open doet komt er een beetje een rare lucht vanaf, maar mandarijnen in blik worden ook met de hand gepeld was een keer op tv te zien.

Wanneer je eieren een nacht in de azijn legt, lost de schaal langzaam op. (mits je verse eieren gebruikt)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100