hoe komt het dat wanneer ik een lolly eet mijn tanden gevoelig worden voor twee dagen lang?

ik had gisteren een lolly gegeten, en gisteren na de lolly en vandaag zijn mijn tanden gevoelig.
waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk liggen hier en daar je tandwortels bloot. Dat komt door iets teruggetrokken tandvlees.

Als je dan iets zoets of iets kouds eet, dan is het enorm gevoelig.

Advies: Geen lolly's meer eten, want het suiker blijft veel langer in je mond doordat je er constant op zuigt.
En niet te hard je tanden poetsen, daardoor trekt het tandvlees zich te snel terug.
Poest met een glazuurprotector tandpasta.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door de hoeveelheid suiker van de lolly kan je tandglazuur aangetast worden waardoor je tanden erg gevoelig kunnen worden