rondom je maag zitten spieren die je maag als het ware masseren, die noemt men peristaltiek.
Dit dient ervoor om alles in je maag te in beweging te brengen en door te voeren.

Je maag is nooit echt helemaal leeg er zitten altijd gassen en sappen in je maag.
Het zijn de gassen die voor het knorrende geluid zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
klinkt logisch
Je maag knort niet, dat zijn je darmen die zich reinigen ofwel overal voeding zoeken om je tenvoeden en die hoor je...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hersenen merken dat je honger hebt en geven dat door aan je maag die dan gaat knorren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je maag knort hoeft dat niet gelijk te zeggen dat je honger hebt. Op dat moment heeft je maag(darmen) ''niks'' te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je maag dan leeg is, en de normale peristaltische bewegingen van je maag dan slechts lucht erdoorheen persen, waardoor je maag als het ware een soort 'scheet' geluid maakt, en dat hoor je.