Hoelang gekookt eten bewaren in koelkast?

Hoelang kun je gekookte groente en gebakken vlees & aardappels bewaren in de koelkast?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
35.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien kan je iets met deze link onderin deze pagina staat een hele waslijst.
http://eten-en-drinken.infonu.nl/diversen/22003-voedsel-bewaren-tips-houdbaarheid-hoe-lang-welke-plek.html

Het beste antwoord

Wanneer voedsel bereid is en het niet direct geconsumeerd wordt, koel het dan zo snel mogelijk en plaats het in de koelkast of vriezer. Het is niet verstandig om gekookte producten bij kamertemperatuur te bewaren, omdat dit bacteriën de gelegenheid geeft om te groeien en zich te vermenigvuldigen.
Wanneer het voedsel in de koelkast bewaard wordt, zorg er dan voor dat het binnen 2 dagen geconsumeerd wordt. Wanneer het voedsel is ingevroren, dan blijft het gedurende een lange periode veilig, onder de voorwaarde dat het in bevroren toestand blijft. Voedsel dat te lang in de vriezer bewaard wordt, kan leiden tot verslechtering van de smaak en de kwaliteit, daarom is het van belang om de instructies van de producent op de verpakking op te volgen over hoe lang het product bewaard kan worden.
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik zou het niet langer dan 2 dagen bewaren hoor.
de smaak gaat er dan ook vanaf en het wordt er neit lekkerder op.
of je moet een stoofschotel hebben, dan weer wel, dan smaakt het juist een dag later lekkerder, maar gewoon gekookte aardappelen, groente en vlees zou ik toch de 2e dag wel opeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het nu gekookt of gebakken of rauw voedsel is: de regel is om nooit langer dan 2 dagen te bewaren.
Kom je over die 2 dagen heen: invriezen of weggooien.