Waar kan ik Haribo Halal (producten van uit Turkije beertjes en/of colaflesjes) bestellen/kopen?

Sinds 2009 in Duitsland kan je Haribo Halal (ipv rundergaletine) kopen maar in Nederland tot nu toe kon ik nergens zien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig ;)

Antwoorden (2)

Je kunt ze in turkse supermarkten kopen. Wij hebben hier genoeg turkse supermarkten, ik weet niet uit welke stad jij komt, maar er zal vast wel een turkse supermarkt te vinden zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in Groningen, en jij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in Den Haag!
Als het goed is, zijn alle hariboproducten uit Turkije halal, waarbij gelatine gebruikt wordt van runderen.

Daarnaast is het zo, dat alle beertjes gemaakt worden in Turkije. Dat wil dus zeggen: >>>Alle beertjes zijn halal<<<

Voor de andere haribosnoepjes moet je op de verpakking kijken, of ze uit Turkije komen. Zo ja: halal. Als het niet uit Turkije komt: haram