Döner is Turks voor draaiend, dus het geeft aan dat het vlees op zo'n draaiende pin geperst zit.

Kebab is gebraden gekruid kalfsvlees of kip. De naam komt uit het Perzisch en betekent gebakken vlees. Vandaar dat je meestal vraagt om een "broodje doner kebab". Je krijgt dan platte stukjes gesneden vlees in een Turks broodje. Als je een doner kebab bestelt krijg je doorgaans altijd kalfsvlees, tenzij je vraagt om een kip kebab.

Shoarma is een vertaling van het Turkse çevirme, wat eigenlijk ook draaiend betekent. Maar in de omgang duidt het op de reepjes geroosterd lamsvlees of varkensvlees wat tussen een pita broodje wordt gedaan.

De kruiden die worden gebruikt voor de gerechten zijn net ietsje anders.

Check de plaatjes op
http://nl.wikipedia.org/wiki/D%C3%B6ner_kebab
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shoarma

:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Doner zijn dikkere stukjes vlees vaak ter plekke van een groot gegrild blok afgesneden, kebab zijn dikke stukjes gehakt (dacht ik) geregen aan een spies en shoarma zijn gekruide reepjes vlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Döner kebab is van zo'n rol meestal kalfsvlees, gewone kebab is gekruid vlees met groente, en shoarma is gekruid vlees meestal lamsvlees!!!