Wat is het dokter Frank dieet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dr Atkins dieet in nieuw jasje.
Koolhydraatvrij dieet

Antwoorden (4)

het is een eiwitrijk en koolhydraat arm dieet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen maar spek en eieren. Geen rijst en aardappellen meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef je geen min, hoor, maar voeding bestaat gelukkig uit meer dan spek, eieren, rijst en aardappels, ook bij eiwitbeperkte dieetvarianten.
Het dieet van Dr. Frank bestaat uit veel eiwitten en weinig koolhydraten, hetzelfde als bij Dr. Atkins. Eiwitten geven een verzadigend en vol gevoel, veel meer dan koolhydraten doen. Daardoor heb je minder hongergevoelens en is een dieet makkelijker vol te houden. Bovendien zorgt een eiwitrijk dieet ervoor dat je vet verbrandt zonder de spiermassa aan te tasten. Onverzadigde vetten kun je wel gebruiken, deze vetten mogen zelfs niet ontbreken in je dieet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad: Eiwitrijk en koolhydraatarm...Maar let op: langdurig teveel eiwitten heeft een slechte invloed op (vooral) de nieren! Dit dieet (en er zijn er meerdere, soortgelijk) kan voor snelle gewichtsafname zorgen, maar het belangrijkst is dat je je eetgewoontes blijvend veranderd! Je zal op den duur toch weer koolhydraten moeten toevoegen, en als je dit niet met oplettendheid doet, zitten alle verloren kilo's er zo weer aan. Feit blijft, dat meer bewegen en minder/uitgebalanceerd eten het beste (en blijvendste) resultaat geeft.....