wat zijn de voordelen en nadelen van chips en word je er dik van

wat zij n de voordelen en nadelen van chips en ik wil weten of het gezond is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.2K

Het beste antwoord

Er zijn geen voordelen.
Het is hartstikke ongezond.

Een zakje chips van 30 gram bevat al 165 Kcal.
En ontzettend veel zout.
Chips bestaan vooral uit vet en zout.

Per 100 gram:
chips (naturel) 100 gr.
Kcal: 544
eiwitten 6.0
Koolhydragen49.0
Vet: 36.0

NEE, daar is niets gezonds aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volledig antwoord +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het is niet gezond maar wel super lekker ik weet er alles van want ik doe er mijn spreekbeurt over

Andere antwoorden (6)

Voordelen: het is lekker
Nadeel: je wordt er dik van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordeel is dat het lekker is en je behoefte aan zout kan vervullen.
Nadeel is sat er veel vet in zit en je er dus dik van wordt en je aders kunnen er van dichtslibben als je er genieg van eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordelen hetzelfde als aardappel dat is het ook
nadeel te zout en te vet
maarja met mate maakt het opzich niet veel uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het wel grappig da je hoopvol naar de voordelen vraagt. Voordelen zijn er niet. Het is lekker, maar dat is geen voordeel. Helaas in de categorie: slecht. Te vet, te zout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordelen: Het knispert zo lekker weg. Het is gezellig om een bak chips op tafel te zetten. Het is zout en vettig - echt lekker.

Nadelen: hetzelfde als bij pannekoeken: als je er elke dag meer dan vijf van eet is het ongezond.

Waarom word je er dik van?
Zout en vet waren in de prehistorie erg zeldzaam. Als je het kon krijgen moest je er direct van eten. Daarom vinden we het lekker. Nu het helemaal niet zeldzaam is eten we er nog steeds zoveel mogelijk van. Dat is natuurlijk niet slim.
Een andere reden om chips af te keuren is strengheid: mensen die altijd lekkere dingen voor de jeugd direct afkeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk word je van chips dik zeker als er E621 zit een smaakversterker die je eetlust opwekt waar door de chips helemaal leegt moet en vaak zit er graffineerde zout in en als het gebakken is met zonnebloemolie zit er transvet in en je heb ook chips waar palmolie in zit word minder geoxideerd maar het blijf nog steeds graffineerde olie alles wat geraffineerd is olie granen suikers en noem maar op is slecht daarom neem ik vaak extra vierge olie of de volkoren variant of ongeraffineerde suikers