Maakt het niet uit of je TWEE boterhammen met 20+ kaas eet of EEN met 40+?

Of één glas met een alcoholpercentage van 10% tegen twee glazen met een percentage van 5%.
Of gaat dat niet op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als het je bij de kaas alleen maar om het vet gaat, maakt het nauwelijks uit:
1 plak 20+ kaas 2,4 gram vet, 2 plakken: 4,8 gram vet
1 plak 40+ kaas 5 gram vet
In brood zit uiteraard ook voedingswaarde, dus in twee boterhammen zitten meer kcal. dan in 1.
En in ook in plakken kaas zitten kcal.
1 plak 20+ kaas 51 kcal., 2 plakken: 102 kcal.
1 plak 40 + kaas 56 kcal.

Bij alcohol hetzelfde verhaal. Als het om de alcohol gaat, maakt het weinig uit, Maar in totaliteit zitten 2 glazen meet kcal.
Bij glazen drank is het over het algemeen zo (standaard maten glas) dat hoe sterker de drank, hoe kleiner het glas, zodat je als je auto gaat rijden bij twee glazen jenever net zoveel alcohol binnen hebt gekregen als bij twee glazen bier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jawel, want je weet niet waar de '+' voor staat! Je kunt 20,2, 20,5 gram vet erin hebben zitten of 20,9. Hetzelfde geldt voor de 40+.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat gaat niet op... In het eerste geval heb je 2 boterhammen en bij de andere maar één...

Met bier of een andere drank gaat dat ook niet op... Helaas... Alcohol is maar een klein gedeelte van het geheel...

Een boterham met 40+ kaas of een halve boterham met 40+ kaas, dat kan dan weer wel, maar dat is evident...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn gevoel zegt dat je beter die ene kunt nemen dan die twee, maar ik ben me helemaal het schompes aan het rekenen hier maar ik kom er niet uit (omdat niet voor alle kazen met name de vóchtpercentages gegeven zijn.

Op de link vind je alles over kaas, en als je beter kunt rekenen dan ik, kom jij er misschien wel uit.

Voor mij is de vraag verder makkelijk ; 20+kaas vind ik ZO vies, (heb althans nog nooit een lekkere geproefd, en ik doe echt mijn best) dat ik daar niet eens één, laat staan twee boterhammen mee zou willen. En iets dat ZO vies is, MOET wel gezond zijn, dus misschien is het antwoord wel ja. Maar ik krijg de som niet uit. Niet met twee zeurende kinderen om me heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat niet op.

Stel dat jij 5 boterhammen met 20+ kaas eet en daarna 20 glazen bier met 5% alcohol. Dat zou volgens jouw beredenering dan gelijk zijn aan 1 boterham met 100% vet zijn gevolgd door 1 glas met 100% alcohol. Het moge duidelijk zijn dat het eerste wel mogelijk is, maar het tweede (bijna) niet.