Eieren zijn rijk aan cholesterol. Het cholesterol in voedingsmiddelen, zoals in eieren, heeft een klein effect op het cholesterolgehalte in het bloed. Daarom adviseert het Voedingscentrum niet meer dan een ei of 3 per week te eten. Bij vegetariërs is een ei of 4 per week geen probleem.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel mee eens, maar er zijn ook onderzoeken waarbij werd aangetoond dat het cholesterol in eieren geen verhoogd cholesterol in het bloed oplevert. De adviezen over voeding worden over decennia heen nogal vaak gewijzigd. Daarnaast heeft cholesterol ook gewoon een functie in ons lichaam om vetten te transporteren in het bloed. Dit even als aanvulling op je antwoord.
Er was ooit een reclame voor eieren en die zei "eenmal per etmaal een eimaal.
Net als alles: niet overdrijven. Vier eitjes per week is prima. En eens een of twee meer als dat zo uitkomt met een uitsmijter of gevulde eitjes op een feestje, dat geeft niks. Maar 4 gemiddeld is prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een normaal persoon kan 4 eieren per week, voor iemand met een te hoog cholesterol maximaal 3.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vroeger was dat max. 1 per week maar daar zijn ze van teruggekomen omdat een ei toch minder schadelijk was dan ze dachten. Ten aanzien van het cholesterol dan he!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het idee dat veel eieren eten slecht is voor je cholesterolgehalte, is niet helemaal waar. Zolang je niet meer dan 300 mg cholesterol per dag binnen krijgt en weinig andere producten eet met verzadigde vetten, zit je goed. Bij een ei is het wit vrij van cholesterol, de eidooier bevat 200 mg. Je kunt dus zonder problemen twee tot drie eieren per week eten.

Ik vond dit en het is raadzaam de hele link te lezen. Is best interresant. Mijn natuurlarts zei mij dat het heel gezond is om eieren te eten. Het zit vol voedingsstoffen. Deze link er even bijgezoncht.
http://www.gezondheidsnet.nl/voeding/nieuws/3998/dagelijks-een-ei-is-gezond

Dus m.a.w. er zit geen limit aan eieren eten. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik het beperken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ergens gelezen 2 eieren per week. En verder is het zo dat het hoge cholesterol gehalte voornamelijk door het eigeel komt. Mag je niet veel cholesterol eet dan alleen het eiwit:D Verder zou ik het voedingscentrum aanhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor kinderen een halve volwassenen 2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eieren bevatten het goeie cholesterol de tijd dat je maar paar eieren per week mag is al achterhaald ik neem vaak een ei en roomboter en volle yogard en kokosolie en ik voel me fitter en slanker toen ik light prodoucten of alles mager nam want dat gaat tenkoste van de voedingswaarde alleen ik eet geen roodvlees en geen kaas en melk met mate en voor rechtsdraaiende melkzuur yogard wat van nature voor komt in lichaam en ik voel me heel erg goed