Ja, dat is toeval. De keuze voor 24 flessen in een krat heeft te maken met logistieke redenen. Je wilt zoveel mogelijk flesjes in een krat hebben, waarbij de krat nog goed te tillen is EN te stapelen. Daarbij is men op 24 uitgekomen, hetgeen ook als standaard is gekozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, beide afkomstig uit de tijd dat we nog werkten met dozijnen. 24 is twee dozijn, een logische hoeveelheid als dozijnen is waarin je rekent. Een hele krat maken als je er maar 12 in doet is zo weinig, 36 is te veel, dus 24 is de logische keuze. De verdeling van de dag in 24 uur is ook te begrijpen, een dozijn voor dag en een dozijn voor nacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, toeval. Veel verpakkingen gaan per 6, 12 of 24
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, toeval bestaat niet :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat heb ik vaker gehoord...
maar hoezo niet?
Het is ook een practische oplossing, 23 of 25 in een kratje, krijg je een heel ander kratje.
25 zou best wel kunnen maar dan wordt het kratje vierkant.
23 is zeer onpraktisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel; dat het inderdaad bedacht zou zijn om elk uur van de dag 1 pilsje ervan te drinken, dan kom je niet of nauwelijks aan slapen toe. Werken wordt dan ook knap lastig. Bovendien wil je toch wel meer dan 1 pilsje per uur. In dat geval kantelt het evenwicht tussen de 24 flessen en de 24 uren naar 1 avondje doorzakken. Alleen drinken doe je waarschijnlijk niet, dus is het kratje binnen 20 minuten leeg.