Omdat er ruimte nodig is om de lucht erin te spuiten. De zak wordt dan wat opgebold zodat de chips niet zo snel breken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt het van de buitenkant meer, en je koopt ook sneller een nieuwe zak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er chipszakken per vliegtuig naar het buitenland vervoerd moeten worden, dan krijg je in de lucht te maken met drukverschillen. De zakken gaan dan namelijk uitzetten. Om te voorkomen dat de chipszakken in het vliegtuig openknallen, zitten de chipszakken niet helemaal vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er meer chips in zou doen, zit er minder lucht in. Dus kan die lucht ook minder uitzetten.
Je antwoord slaat een beetje als een tang op een varken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar de lucht wil juist uitzetten. Hoe meer chips hoe minder lucht dus de gaat gaat knallen.
Je bent toch wel op school geweest? Alleen nooit opgelet.
Er zijn twee redenen waarom chipszakken niet tot de bovenkant gevuld zijn. De eerste reden is dat als een zak helemaal vol zit met chips, de chips sneller breken. En dat willen ze natuurlijk niet.
De tweede reden heeft met het vervoeren van chipszakken te maken. Als er chipszakken per vliegtuig naar het buitenland vervoerd moeten worden, dan krijg je in de lucht te maken met drukverschillen. De zakken gaan dan namelijk uitzetten. Om te voorkomen dat de chipszakken in het vliegtuig openknallen, zitten de chipszakken niet helemaal vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chips zetten niet uit door drukverschillen. En de vraagsteller bedoeld: 'waarom zit er deels lucht in de zakken i.p.v. chips?' Er wordt NIET bedoeld: 'waarom zijn de chipszakken in de winkel niet mooi hard van de lucht die er in zit?' Dus juist als je meer chips i.p.v. lucht in de zakken zou doen, wordt de kans op ploffen alsmaar kleiner. (Uiteraard moet de zak dan wel groter zijn dan als je alleen maar kijkt naar de hoeveelheid chips die er in zit. Maar daar zou je zo weinig mogelijk lucht in willen doen als 't gaat om 't vervoer door de lucht. Maar vanwege het voorkomen van veel brueken - kan ik me iets bij voorstellen - doen ze er dus toch ook lucht bij.)
Omdat de chips anders teveel breekt