Een delicatesse is iets wat exclusief en meestal erg duur is, zoals bijvoorbeeld kaviaar.

Wat ik een delicatesse vindt? Papadum (met roomkaas gevulde mini paprika. En echte Belgische bonbons :)

Toegevoegd op 19-06-2009 15:12:23
Correctie: het moet zijn peppadew, met dank aan JM21.

Papadum is Indisch brood, ook lekker maar voor mij geen delicatesse ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als je iets bijzonder lekker vindt.

Toegevoegd op 19-06-2009 14:19:44
Oef je vraagt ook naar mij favorieten... eigenlijk verandert dat nog wel eens. Op dit moment zeewier chips en tremosos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tremosos... is dat iets lupinezaadachtigs dat je als knabbelnootje eet?... gelig, boonachtig... als je dat bedoeld: jummie!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaaa dat is het! plaatje:
http://imagenes.acambiode.com/img-bbdd/ACF4E13.jpg
Als iets als lekker en exclusief kan worden beschouwd. Bijvoorbeeld omdat het schaars of duur is.

Een echte delicatesse vind ik goede koffie (hoge kwaliteit bonen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de 'Hollandse Nieuwe' van dit jaar een echte delicatesse...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 't heel lekker vindt.
Ik heb een keer witte chocolade gehad met rozijntjes én nootjes in Zwitserland. Helaas heb ik dat al vele jaren nergens meer te koop gezien, ook niet in Zwitserland waar ze de schappen vol met chocolade hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iets dat redelijk exclusief/schaars, en bijzonder lekker is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij gaat er niets boven vers stokbrood, boerencamembert en een glas goeie rode wijn - of twee.
Misschien niet per definitie een delicatesse, maar zooooo lekker !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij ons is de kaaswinkel een delicatesse winkel !! wat die allemaal verkoopt voor ik daar ook is weg ben ..overheerlijk franse kaasjes .mooie witte en rode wijn .trufelsalamie al dat soort dingen .. verse pinda's en nootjes .olijfen in alerlij soorten gevulde rode pepers .ga zo maar door !! of kom is kijken ...de bediening is ook goed en vriendelijk..en zelfs als ik geld te wijnig bij mij heb mag dat de volgende keer !! waar is dat nog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hollandse nieuwe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bijna begint te kwijlen als je eraan denkt.Een broodje met sesamzaadjes en romige boter met een stuk Deense blauwe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:@ ieehhh bij fear factor nog niet ;-)