De kaas kan door zijn samenstelling en structuur beter
warmte opnemen dan een plakje ham.
Er wordt dus meer energie in opslagen.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit heeft te maken met het verschil in "soortelijke warmte" en is op alle stoffen van toepassing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaas heeft een grotere warmte-enthalpie dan ham... en dat is soortelijke warmte-inhoud...
Kost meer energie om op te warmen en houdt dus ook langer de warmte vast...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij lijkt is dat de kaas licht vloebaar wordt, en vloeibaar blijft langer warm dan een 'vast' produkt.