Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom blijft het laatste koekje altijd liggen in de koektrommel tot dat hij zacht is en word weggegooid?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (12)

Omdat mensen, wanneer ze met meerdere mensen een huis delen, niet degene willen zijn die zo asociaal is om het laatste koekje te pakken. Aangezien dit vaak voor iedereen geldt, pakt niemand het koekje en blijft het dus liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Hahaha, dat is bij mij thuis nooit
Maar dat is een stukje psychologie, de mens wilt nooit de laatste zijn, op een of andere manier is dat van vroeger uit gezien als hebberig ofzo..
Daarom laten ze het altijd liggen
Overigens een erg leuke vraag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
wat Elisabeth zegt, het komt dus voort uit een goede opvoeding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Bij mij thuis had het er vooral mee te maken dat degene die 'een laatste' ergens van nam, of dat nou een WC-papiertje was of een koekje, meteen verantwoordelijk was voor het aanvullen. Je moest dan een rol koekjes gaan halen uit de voorraadkast, die trommel vullen, de verpakking wegmikken. Veel te veel gedoe in een huis met pubers :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het is van oudsher onbeleefd om het laatste koekje te pakken en degene die het laatstekoekje pakt moet de trommel opnieuw vullen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik persoonlijk voel me altijd erg bezwaard om het laatste koekje te eten. Omdat om een of andere vage rede wij de gewoonte hebben om het onbeschoft te vinden om iets op te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Een mogelijke verklaring naast de goede opvoeding: als nog niemand het koekje gepakt heeft, zal men denken dat er iets mis mee is: waarom pakt anders niemand het koekje?
Dit is vergelijkbaar met het laatste pak melk of koffie in het schap van de supermarkt, dat ook niemand durft te pakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik vind het altijd erg onbeschaamd om het op één na laatste koekje te nemen. Door die actie breng je de anderen in verlegenheid...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als mijn jongste zoon thuis is, is een pak koekjes leeg binnen 10 minuten nadat het open gemaakt is. Toen beide zoons nog thuis woonden telde hij hoeveel koekjes er in het pak zaten, deelde dat door 4 en pakte 'zijn deel' om dat vervolgens als boterhammen naar binnen te werken. Als je dan niet snel was pikte hij de rest ook nog :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Omdat vaak het laatste koekje over word gehouden voor iemand anders. Dit zien ze vaak als egoistisch om het laatste koekje tepakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
hier redden de koekjes de koektrommel niet hoor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
omdat niemand de hond uit wil laten:O)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing