In welk gebak, koek en lekkere hapjes zit weinig vet ?

ik krijg binnenkort iemand op visite die een vetvrij dieet heeft, wat kan ik hem geven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is er bijna niks gezond aan die dingen!

Het beste antwoord

Als je het geen probleem vind om zelf in de keuken te gaan staan heb ik wel een paar vetvrije recepten voor je.

Appelgebak zonder vet:
Ingrediënten:
* 4 eieren,
* 150 g suiker,
* 1 zakje vanillesuiker,
* 175 g bloem,
* 1 afgestreken theel bakpoeder,
* 1 afgestreken theel kaneelpoeder(hoeft niet,mag wel),
* 1 diep bord vol appelschijfjes,zonder schil.
Springvorm met anti-aanbaklaag
Verwarm de oven voor op 190 graden C.

Roer in een grote kom de eieren,suiker en vanillesuiker schuimig.Roer er de bloem,bakpoeder en eventueel kaneelpoeder door.
Schep de appelschijfjes erdoor,doe het mengsel over in de springvorm en bak in het midden van de voorverwarmde oven gedurende 40 minuten.

Gebakken uienringen zonder vet zijn een lekker borrelhapje.
Ingrediënten:
* 1 theel zout,
* 2 grote uien,
* 2 theel suiker,
* 1 ei,
* 1 theel paprikapoeder,
* 200 g cornflakes,grof gemalen in de keukenmachine,in een plastic zak doen en er met een deegroller over rollen gaat ook goed.

Bekleed de bakplaat van de oven met bakpapier,verwarm de oven voor op 190 graden C.

Schil de uien en snij ze elk in 4 schijven,haal de ringen los van elkaar,de kleinste ringetjes worden niet gebruikt.
Meng de cornflakes met het zout,de suiker en de paprikapoeder in een diep bord.
Klop in een ander diep bord het ei zeer schuimig.
Haal de uiringen eerst door het geklopte ei en paneer ze met de cornflakes.
Leg ze op de met bakpapier beklede bakplaat,schuif de bakplaat in het midden van de oven en bak ze gedurende 15 minuten,of totdat ze knapperig genoeg zijn naar je zin.

Kippenpootjes uit de braadzak:
Voor 4 stuks:
* 4 kippenpootjes,zonder vel,
* zout,
* paprikapoeder,
* 2 sjalotjes,fijngesneden,
* 200 g wit van een prei in fijne ringetjes,
* 2 rode paprika's in blokjes,
* 1/8 l kippenbouillon,
* 2 eetl verse bieslook,in stukjes geknipt,
* 1 teentje knoflook,geperst,
* 1 braadzak.

Verwarm de oven voor op 180 graden C.
Wrijf de kippenpootjes in met zout en paprikapoeder en bak ze aan in een pan met anti-aanbaklaag.
Doe de kippenpootjes met de groenten,knoflook en kippenbouillon in de braadzak,sluit de braadzak,prik aan de bovenkant een paar keer in met een vork.
Schuif de braadzak in het midden van de voorverwarmde oven gedurende 25 minuten.
Knip de braadzak open (voorzichtig stoom!) en doe de kippenpootjes over op een serveerschaal,bestrooi ze met de bieslook.
Lekker met knapperig stokbrood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Eierkoeken, sultana
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak lekkere hapjes van kleine tomaatjes, worteltjes, komkommer met wat dipsaus. Kei hip en gezond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kruidkoek bak je in principe zonder vet. Er zit echter wel veel suiker in. Als het dus is vanwege het echt vetvrij moeten, dan is dat een prima optie. Is het vanwege de calorieën, dan moet je je afvragen of je hem wel gebak voor moet zetten.

Eierkoeken zijn een goede tussenweg, al krijg je er wel een droge mond van. Evenals ontbijtkoek, wat natuurlijk ook een soort kruidkoek is.

Ook kun je zelf iets lekkers maken van bijvoorbeeld vetvrij deeg (alleen bloem en water en eventueel een ei, recepten zijn wel op Internet te vinden), en dat vullen met stukjes appel, kaneel en suiker.Niet zo lekker als bladerdeeg natuurlijk, maar wel heel goed te eten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor wat betreft borrelhapjes kun je natuurlijk uitstekend alle mogelijke groentes laten dippen in sausjes op basis van magere yoghurt.

De persoon in kwestie staat toch wel onder toezicht van een dietist he ? Want echt vetvrij is ABSOLUUT niet gezond; er zijn bepaalde vetten die je absoluut nodig hebt, al is het maar uit noten of olie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indische cake. Te koop in supermarkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meringues van eiwit uit de oven worden zonder vet bereid (zit wel suiker in), ook wraps met (gerookte) kip en mango kun je klaarmaken zonder veel vet.