Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er aan de hand als het leidingwater wit/ondoorzichtig is?

De buurvrouw vroeg aan mij of bij ons het leidingwater ook wit en troebel was geworden. Mij was niets opgevallen. Maar wat kan het zijn, en is het iets ernstigs?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

vooral met warm/heet water willen er soms een heleboel luchtbelletjes in zitten. Komt door de uitloop van de kraan, daar zit dan een soort van roostertje in. Als je een glas water 10 minuten laat staan is het weg. Als dat zo is dan is het deze verklaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit lijkt me gewoon simpelweg kalk. Dit is totaal niet schadelijk elk leidingwater bevat kalk het ene iets meer dan het andere. Ik heb zelf ook er veel kalk in het leidingwater zitten en dit is op geen enkele manier ongezond of slecht O.I.D. Dus naar mijn idee hoeft uw buurvrouw zich geen zorgen te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het ergste geval spoelt de waterleidingmaatschappij de leidingen door met chloor. Maar dit word doorgaans uitvoerig aangekondigd en is zeer zeker niet alleen bij de buurvrouw zichtbaar...

Het lijkt me eerder een geval van kalk in de kraan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn waarschijnlijk ergens bij jullie in de buurt werkzaamheden aan de waterleidingen geweest. Die ondoorzichtigheid bestaat simpelweg uit luchtbelletjes. Als je dat water een paar minuten stil laat staan, trekken die bellen weg en hou je gewone water over. Niks ergs dus...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks mis mee hoor. Ik heb me laten vertellen dat dit de zuurstof in het water is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding