gewoon in de winkel een pak kopen en de gebruiksaanwijzing lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.lmgtfy.com/?q=recepten+muffins
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Perfect recept! Wanneer goed opgevolgt blijft het middelste stukje nog vloeibaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoekk een recept op google...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit recept voor muffins met stukjes chocolade erg lekker:

voor 16 stuks:
400 g bloem
1 theelepel bakpoeder
2 theelepels cacaopoeder
115 g bruine suiker
2 eieren
150 ml crème fraîche
150 ml melk
60 ml zonnebloemolie
350 g pure chocola, in stukjes
cacaopoeder ter garnering

Verwarm de oven voor op 180 °C.

Zeef bloem, bakpoeder en cacao in een kom en roer de suiker erdoor. Maak een kuiltje in het midden. Klop in een andere kom de eieren los met de crème fraîche, melk en olie. Giet dit in het kuiltje van de droge ingrediënten.

Vermeng geleidelijk met het omringende bloemmengsel tot een dik en romig beslag. Roer de chocoladestukjes door het beslag.

Schep het chocolademengsel in de muffinvormen. Vul ze bijna tot aan de rand. Bak 25-30 minuten, totdat de muffins gerezen zijn en stevig aanvoelen. Laat op een rooster afkoelen. Bestrooi de muffins lichtjes met cacaopoeder.

tip
Gebruik bij voorkeur chocola met een hoog suikergehalte ('goedkopere' chocola): deze smelt minder snel mee in het beslag.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje wel