Wat voor natriumarme zouten zijn er (en welke zijn te eten)

Ik wil graag minderen met zout omdat het slecht is. Maar ik houd wel erg van zout. Nu heb ik een natriumarme zout geprobeerd en ik vind het suuuuuuuuuupervies.
In die natuurwinkel hadden ze geen andere soorten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik koop altijd Lo-Salt bij de supermarkt. Is een moineraalzout met 66% minder natrium. Ik proef geen enkel verschil met gewoon zout.

Toegevoegd na 36 seconden:
Oops! moineraal = mineraal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Van het merk Jozo is er een versie: "Bewust" in een groene plastic bus. Het bestaat uit ongeveer 70 procent kaliumchloride (ipv natriumchloride). Dus is niet helemaal natriumvrij, maar een goed alternatief.
Verder is een goede raad: gebruik een korte tijd (bv week) helemaal geen zout (efkes volhouden), dan went je smaak daaraan en dan kun je daarna weer wel een klein beetje zout gaan gebruiken, maar je hebt dan niet meer zoveel "nodig" dan eerst.