Mijn bananen verkleuren zo snel hoe kan dat?

Sinds een paar weken verkleuren mijn bananen erg snel binnen een dag hoe kan dit?Snap er helemaal niks van eerder had ik daar geen last van.Waar kan dit aan liggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Grote kans dat je bananen het te koud hebben (gehad). Tropische vruchten kunnen slecht tegen kou. Als het vriest doe ik ze altijd in een zakje en ik zorg ervoor dat ze in mijn boodschappenkratje niet in aanraking met gekoelde voedingsmiddelen komen, laat staan met diepvries.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hét juiste antwoord. Bananen ook nooit in de koelkast bewaren! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi, maar ze kunnen het in de winkel en tijdes vervoer natuurlijk ook te koud gehad hebben. Een poosje geleden stond ik met verbazing naar een koelvitrine in een toko te kijken waar allerlei fruit in lag, o.a. inmiddels flink bruine bananen.

Andere antwoorden (3)

Ander merk bananen dan eerst. Of 't is warmer: een paar weken geleden vroor 't.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grotere temperatuurswisselingen misschien (in de winter), dat vind de banaan vast niet fijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk bedoelt ze met het antwoord dat de bananen toen ze ze kocht al bevroren geweest zijn!
Het kan ook komen door een bepaalde plant die in de buurt staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke seizoen worden de bananen ingekocht vanuit een ander land. Het kan goed zijn dat de huidige bananen al op vervoer lagen te wachten in een de koelcel. Ik haal ze mooi geel uit de winkel, leg ze in een zachte tas maar de volgende dag zijn ze al verkleurd. Moeten dan binnen uiterlijk drie dagen op. Dus hier hetzelfde.