Een lekker Mediterraan recept is Kalkoenpoten met munt en limoen:

voor 4 personen:
2 onderbouten
6 limoenen
1,5 dl olijfolie
1 bosje peterselie
1 bosje verse munt
100 gram boter
peper
zout
tijm

Hak de munt en de peterselie fijn en meng ze door de zachte boter.

Maak een inkeping in de lengte van elke poot en ontbeen voorzichtig.

Stop er wat van de gekruide boter in en sluit de openingen goed af met een touwtje.

Pers de limoenen uit en meng het sap met de olijfolie.

Laat de poten ongeveer 1 nacht in dit mengsel marineren.

Steek de barbecue of de oven (grill) aan.

Laat het vlees uitdruipen, kruid het met zout, een snuifje peper van de molen en wat tijm.

Laat 40 minuten bakken en draai de poten regelmatig om.
Overgiet ze af en toe met de marinade.

Dien op met tomaten uit de oven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

1 stevige kalkoenpoot p.p.
boter.
beetje wijn.
zout en peper.
chutney-sauce.
rozijnen.

Hulpmiddelen
Een pan en een garde.

Bereidingswijze
Kalkoenpoot net als kip bereiden, peper en zout er op, rondom bruin bakken,
met wat witte wijn afblussen (restje rode mag ook), en daarna ruim in ca. 3
kwartier gaarstoven.Erg lekker met een goeie chutney, die je door de jus roert, aangevuld met
wat rozijnen.

Serveertips
Geef er frietjes en lekkere sla bij, eventueel wat compote. Zelfgemaakte
appelmoes is ook niet te versmaden.

.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het recept in de link ziet er ook heerlijk uit. Wij gebruiken zelf altijd de oven om kalkoen in klaar te maken en doen er altijd in stukjes gesneden geschilde aardappelen bij. Die moet je wel regelmatig keren, maar dan heb je heerlijke "roast potatoes" die ook lichtelijk de smaak van de kalkoen hebben. Hmmmmm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De poten met peper en zout bestrooien , dan aanbraden , geregeld omdraaien en bedruipen ,met beetjes lauw water erbij doen en laten sudderen.
Geregeld bedruipen en omdraaien , de deksel half op de pan en laat het gerust twee uurtjes , op laag vuur , opstaan. Smakelijk eten.