Welk voedingsmiddel geeft snel instant energie?

niet de standaard dingen als koffie, redbull, suiker.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (9)

Druivensuiker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een trosje druiven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AA-Drink of Isostar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
guarana...

Guaraná bevat een hoog gehalte aan Guaranine, een stof met dezelfde chemische samenstelling als cafeïne. Dit maakt Guaraná een stimulant die identiek is aan koffie. Bekende effecten zijn:
* verhoogt de reactiesnelheid
* vertraagt slaap
* levert een energiekick
* helpt soms om een kater te boven te komen
* vermindert de eetlust
* werkt vochtafdrijvend
* veroorzaakt een hogere bloeddruk en een snellere hartslag
* veroorzaakt nervositeit en slapeloosheid

Guaraná is géén:
* wondermedicijn uit de Amazone
* gevaarlijke drug
* gemakkelijke manier om af te vallen
* vitamine
* voedingssupplement

Op geen enkele manier bewezen, maar Guaraná gebruikers beweren vaak dat:
* het een 'Smart Drug' is,
* het potentieverhogend werkt,
* hun algemene gezondheid er baat bij heeft

Gevaren:
* Het is in theorie mogelijk om aan een overdosis aan cafeïne of Guaraná te overlijden. De fatale dosis is vastgesteld op 10 gram pure cafeïne of Guaraná - als u het in één keer inneemt. Guaraná zaden bevatten tussen de 5 en 10% aan cafeïne, dus u zou op zijn minst 100 tot 500 gram aan Guaraná zaden moeten slikken voordat u die dosis bereikt. Niet doen.
* Mensen met hartproblemen en een hoge bloeddruk moeten het gebruik van Guaraná vermijden. Consulteer bij de minste of geringste twijfel altijd eerst uw huisarts.
* Zoals bij vele stimulerende middelen het geval is, kan er een milde vorm van verslaving ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beter bekend als herbal xtc.
geweldig spul overigens, in enkele energie drankjes komt dit ook voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja juist...
maar je kunt het ook goed als poeder gebruiken...oplossen in een drupje heet water en aanlengen met vruchtensap... werkt uitstekend...
Een Mars (reep)

Toegevoegd op 10-06-2009 12:15:27
Chocolade geeft ook energie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een banaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou het niet verwachten; pepermunt!

Dat raden ze zelfs diabetici aan in geval van een laag bloedsuiker gehalte. Ik heb even gezocht naar een bron of toelichting, maar heb ik zo snel niet gevonden, sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een suikerklontje geeft snel energie.

Toegevoegd op 10-06-2009 15:12:22
Sorry, suiker heb ik niet gelezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dextro ! dat neemt meteen op !!