waar staat bob voor in de bob jij of bob ik campagne??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak voor paal.

Het beste antwoord

Bob is niet als afkorting bedoelt, maar gewoon als naam. Bij de introductie van de campagne werd in de media gemeld dat het staat voor "Bewust Onbeschonken Bestuurder", waardoor veel mensen dit denken. Maar dit is dus niet zo.
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Komt uit Belgie, waar de campagne een groot succes was en staat voor: "Bewust Onbeschonken Bestuurder" ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bob is de 'naam' die enkele jaren geleden bedacht is voor die persoon in een gezelschap die niet drinkt, zodat de rest na een avondje doorzakken (of gewoon een par glaasjes drinken) veilig naar huis gereden kan worden.
De oorspronkelijk afkorting staat voor bewust onbeschonken (nuchtere) bestuurder.

Dat woord is een eigen leven gaan leiden (DE Bob) in de reclamecampagnes en inmiddels dus gepromoveerd tot werkwoord ' Bobben' (niet drinken).

Letterlijk betekent het dus : Zuip jij niet of zuip ik niet ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste antwoord klopt niet. Ook in België was de naam Bob zonder betekenis. Het tweede antwoord klopt wel, maar de bron is wat vaag.

Hieronder staat wat het ministerie van verkeer er van zegt:

"Sommige mensen denken dat Bob staat voor Bewust Onbeschonken Bestuurder. Dit is niet juist. Bob is gewoon een naam die is verzonnen door het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV)."

Al is Bewust Onbeschonken Bestuurder natuurlijk wel een veel leukere verklaring ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bier Op Bestelling

Breng Ons Bier

Bloot Op Bed

Ben Overduidelijk Bezopen

Bewust Ongelofelijk Beschonken

Bruin Of Blond

Bezopen OverBuurman