Twee keer per week vette vis word aanbevolen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet helemaal niks, maar vis is wel veel gezonder dan vlees. Ongeveer 2x per week vis zorgt ervoor dat je essentiele vetzuren binnen krijgt. Deze vetzuren hebben een gunstige invloed op hart- en bloedvaten. Met name vette vis bevat veel goede vetzuren.

Het risico op het krijgen van hart- en vaatziekten wordt er namelijk een stuk kleiner door. Niet voor niets luidt het spreekwoord "zo gezond als een vis".

•De kans om te sterven aan hart- en vaatziekten daalt met bijna 30% als je 1-2 keer per week vis eet, waarvan 1 keer vette.

•Vetzuren in vis helpen diabetes voorkomen.

•Er zijn aanwijzingen dat vis het risico op het ontstaan van dementie verkleint.

•Onderzoek heeft uitgewezen dat vis de kans op depressies verkleint.

•Vis past prima in een caloriearme voeding. Er zijn veel soorten vis waar weinig vet in zit, zoals koolvis, tilapia, schelvis, kabeljauw, tong en wijting.

•Vetten in vis hebben een positieve invloed op de concentratie en ontwikkeling van kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 a 3 keer per week vis, liefst 'vette' vis goed voor hart en bloedvaten.
Het eten van vlees verlaagd de P.H. waarde van ons lichaam en is dus eigenlijk niet ( minder) gezond.
Helemaal geen vlees en alleen vis is het beste, maarrrrrrr het is zo lekker, vlees bedoel ik.
Mensen die helemaal overgeschakeld zijn van vlees naar vis, gaan vis steeds lekkerder vinden en vlees steeds minder.
Zouden we allemaal vis gaan eten dan is er te weinig vis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In vette vis als zalm, makreel en haring (zie de tabel op deze pagina) zitten veel goede vetzuren (DHA en EPA), ook wel vis-omega-3 genoemd. Je kunt die vetzuren ook zonder graten als voedingssupplement krijgen: visoliecapsules.

Onderzoek consumentenbond:
Bij de huismerken van Hema, Etos, AH en DA klopt het advies over de dagdosering met de aanbeveling van de Gezondheidsraad en er zit in de capsules wat op de verpakking staat vermeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij moet je gewoon iets van 2 keer vis eten per week het liefste vette vis want dat is stukken gezonder neem makreel, zalm haring.
Lekker eten :)