Ik ben erg dol op doppinda's. Bij welke hoeveelheid worden ze ongezond?

Ik eet ze met handenvol tegelijk.

13 jaar geleden
12K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zonder de dop mag ik hopen .........
Snuffel
13 jaar geleden
hihi, jahoor.

Antwoorden (4)

pinda's zijn enorm vet.
ook al is het "goed" vet, je moet er toch mee uitkijken.
voor je het weet groei je dicht.
en als dat niet zo is, dan nog is zoveel vet niet goed voor je.
plus dat het wel erg eenzijdig wordt als je er zoveel van eet.
het lijkt me dat je dan niet veel ruimte overhoudt voor andere voeding?
13 jaar geleden
Als je nagaat dat er in 100 gr. 600 calorieën zit, dan zit je al snel aan je 2000 calorieën per dag (voor het geval je een vrouw bent) of aan de 2500 calorieën voor de man.
Door de grote hoeveelheid calorieën die ze bevatten lijkt het mij niet gezond om dagelijks hele grote porties doppinda's te eten. Je zou er makkelijk dik van kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er zoveel van eet dat je meer calorieën binnenkrijgt dan je verbrandt en je andere noodzakelijke voedingsstoffen te weinig binnenkrijgt is dat natuurlijk niet echt gezond. Pinda's bevatten een hoog percentage enkelvoudig onverzadigde vetzuren en wat zetmeel, dus zijn in principe zeker niet ongezond. Het gaat om de verhouding van alle voedingsstoffen die je eet. Ik ben er zelf ook verzot op. Zo af en toe een zak leegeten kan heus geen kwaad en je krijgt nog lichaamsbeweging ook, al blijft die voornamelijk beperkt tot je vingers en je kaken. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aflatoxine die in pinda's vorkomt is echt ongezond