Hoelang is zelfgemaakte humus houdbaar?

Ik heb het net gemaakt. Ingredienten: kikkererwten uit blik, olijfolie, knoflook, zout, citroensap, paprikapoeder. Als ik het in tupperware in de koelkast bewaar, is het dan een minstens een kleine week houdbaar? of kan ik het ook eventueel invriezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
35.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest denken aan een heel andere soort humus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Humus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Humus heeft ook het eeuwige leven niet maar hoemoes is erg lekker, zeker als je er een zongedroogd tomaatje doordraait. Goeie vraag en leuk om zelf te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, ik stink vandaag zo naar knoflook!!!!!!!!!!! Arme collega's!

Het beste antwoord

Ik begreep dat verse hummus 2 dagen in de koelkast houdbaar is. Invriezen weet ik niet, misschien dat de structuur dan wat verandert na het ontdooien (papperiger, wellicht?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

denk zeker een kleine week, 4, 5 dagen.
zeker in de tupperware.
de olie, zout en citroen conserveren enigszins.
probeer een klein beetje in te vriezen, weet je het meteen.
vers is wel het lekkerst denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kun je dat zeker een week goed houden in de koelkast, je gebruikt uiteindelijk geen ingrediënten die gevoelig zijn voor snel bederf. V.w.b. het invriezen, ik zou gewoon een beetje als proef invriezen, dan weet je voor de volgende keer of het kan of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn de meningen over verdeeld...

Dit komt van een recept met zelfgemaakte hummus :
Schep de hummus in een schone, goed afsluitbare bak. De hummus is in de koelkast ongeveer 4 dagen houdbaar.

Dit is van een andere site met een recept voor zelfgemaakte hummus :
U kunt humus een week in de koelkast bewaren

Dit is nog een andere site met een recept voor zelfgemaakte hummus :
In een luchtdicht bakje is de hummus tot maximaal 2 weken in de koelkast houdbaar

Ik zou het idd maximaal een week luchtdicht bewaren en dan weggooien.

Over invriezen zijn bijna iedereen het eens...
Niet doen ! de kans is groot dat het een papje wordt, en dan is het niet lekker meer.