Omdat apen (het type dat bananen lekker vindt althans) fruiteters zijn, en ze dus alle fruit lekker vinden, ook bananen. De meest fruiteters een ook graag groente trouwens. Het sukergehalte in bananen maakt echter wel aannemelijk dat ze bij vrije keuze liever voor het fruit / de bananen zullen gaan. Maar witlof of appels lusten ze net zo graag hoor.

Toegevoegd na 43 seconden:
*(fruiteters of voornámelijk fruiteters) .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apen eten vooral vruchten, bladeren, soms insecten en soms vlees bijvoorbeeld van vogels. Apen trekken rond om voedsel te zoeken. Wanneer ze op een plek zouden zijn zou hun voedsel snel op zijn. Ze onthouden waar de beste vruchtbomen zijn en wanneer ze hun voedsel zouden moeten dragen. Een gorilla eet wel 20 tot 30 kg planten per dag. Omdat ze veel moeten eten, duren maaltijden 2 tot 4 uur.
Chimpansees eten ongeveer 6 uur per dag. Ze eten veel fruit, dit is bijna 70% van hun eten