hoeveel fooi geef je na een feestavond?

hebben een feestavond met 75 gasten. wat geef je na afloop aan fooi voor het bedienend personeel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik ben misschien een beetje zuinig, maat zo`n avond heeft al genoeg gekost, het personeel heeft een uurloon denk ik, ik zou zeggen €25,00 is genoeg!

Denk dat je moet kijken hoe de avond verloopt en af jij en belangrijker je gasten tevreden zijn!!! Dus niks te kort gekomen zijn. Maar zoals eerder hier vermeld krijgen ze natuurlijk een (minimum) loon. Maar dat wil niet zeggen dat je ze niet mag belonen!!! Veelal zal een gekregen fooi verdeeld worden met zowel de bediening als met het keukenpersoneel (indien er een buffet oid geserveerd wordt. Vaak is het ook zo dat de fooi in een pot gaat en deze 1 x in de zoveel tijd verdeeld zal worden of er iets leuks mee gedaan word. Een tip: Als je iets wilt geven doe het dan rechtstreeks aan de aanwezige personen, en niet met het overmaken van de rekening! Daar ziet het personeel namelijk bijna nooit iets van terug ( spreek uit ervaring!!!!, de eerste fooi die zo gegeven word moet ik nog krijgen!!!) Toegevoegd na 57 seconden: Sorry, mijn advies is +/- € 25,00 per persoon.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100