Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iets met een neutrale smaak, dus eigenlijk zonder smaak, lekker zijn?

Ik hoor mensen weleens zeggen; ik vind water zo lekker! Dan denk ik; HOEZO? Dat smaakt dus echt nergens naar! Ok, het is dorstlessend als je het koud drinkt.. Maar water op zich is toch niet lekker? Kan iets zonder smaak lekker zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, ook dingen zonder smaak kunnen lekker zijn.
Het woord lekker wordt namelijk niet exclusief voor smaak gebruikt, maar ook voor andere fysieke ervaringen, zoals de temperatuur (lekker koud of lekker warm), de textuur (lekker glad, lekker zacht), de hardheid (lekker zacht of lekker stevig), etc.
Dus ook dingen zonder smaak kan je lekker noemen, zoals een massage, de zon op je huid, etc. Maar ook bij voedsel kan je iets lekker noemen zonder te doelen op de smaak: als iets lekker koud is (glas koud water in de zomer) of lekker knapperig etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Water heeft wel degelijk smaak. Als je een beetje kunt onderscheiden in smaak, proef je wel verschil tussen bijvoorbeeld kraanwater en spa blauw.
Maar inderdaad, er zit niet veel smaak aan, dus als iemand een glas water lekker vindt gaat dat waarschijnlijk meer over het plezierige van de koele drank in de mond, en de dorst die gelest wordt.
Overigens kan wat ook gewoon lekker zijn, omdat het je mond verfrist. Het laat ook geen smaak na.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding