Waarom hebben mannen meer calorieën nodig dan vrouwen?

Ik vind het raar. We verrichten dezelfde activiteiten en toch mogen mannen meer eten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Mannen hebben meer spierweefsel dan vrouwen. (Helaas is dit gewoon zo) En Spieren verbranden meer dan vet. Vrouwen hebben weer meer vetweefsel.

Daarom kunnen mannen meer eten, en... bij het afvallen... vallen zij sneller af!!

Gewichtsconsulente Doortje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal goede antwoorden, maar aangezien hier de gewichtsconsulente spreekt..... (; Bedankt!

Andere antwoorden (5)

Dat komt omdat vrouwen doorgaans minder calorieën verbranden, dit is te verklaren met:
- Vrouwen zijn over het algemeen lichter dan mannen en hoe zwaarder je bent, hoe meer calorieën je verbrandt.

- Vrouwen hebben minder spieren. Hoe meer spieren je hebt, hoe meer calorieën je verbrandt.Vrouwen hebben over het algemeen meer vet en minder spieren dan mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mannen hebben over het algemeen grotere spieren. Om die te onderhouden heb je meer energie nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mannen hebben meer spieren zijn groter en zwaarder dan vrouwen.
spieren zijn echte energie vreters als ze gebruikt worden dat is het grootste verschil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe vrouwonvriendelijk het ook klinkt, het klopt. mannen hebben relatief veel meer spierweefsel. vrouwen relatief meer vetweefsel. spierweefsel is een actief weefsel, in tegenstelling tot vetcellen. die zijn er alleen maar. zij verrichten geen arbeid. het leveren van arbeid vraagt meer energie dan passiviteit. vandaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spieren moet je zien als motortjes. Hoe groter de motor (de spiermassa) hoe meer brandstof (calorieën) er nodig is. Jammer dus voor de vrouwen, meer vet van nature, maar meestal grotere snoepkonten, haha! ( ik ben zelf ook een vrouw hoor)