Dat zijn knettersnoepjes. Ze waren dacht ik in de jaren 80 populair.

Volgens de site Willem Wever:

"Eerst worden normale snoepjes gemaakt, deze worden verhit zodat ze smelten. De vloeibare snoepjes laten ze langzaam afkoelen zodat ze hard worden. Tijdens het afkoelen blazen ze onder druk gezette belletjes koolstofdioxide in de snoepjes. Dat is het zelfde gas als wat in cola voor de prik zorgt. Als de vloeibare snoepjes hard worden zitten de belletjes koolzuurgas gevangen in het snoepje.

Als je een snoepje in je mond legt, smelt de buitenste laag van het snoepje waardoor de belletjes koolzuur kunnen ontsnappen. De belletjes knappen en dat maakt dat knetterende en prikkelende gevoel in je mond. "

Toegevoegd na 31 seconden:
Bijgaand een site met feestartikelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De feestensnoep website heeft ook knetterkauwgom. Zelfde principe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Knettersuiker! ;) we gebruikte het in het restaurant en goten er chocolade om heen :P die kan je gewoon bij de ispc kopen of anders bij de jamin! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn meerdere soorten snoep die knetteren. Knetter zit in sommige kauwgom of chocolade achtige repen. Het lekkerst vond ik altijd de dip dab. Een lolly met een zakje dippoeder dat knettert.
Knetterspul is gewoon bij de jamin te koop maar als je iets leuks en aparts zoekt ga dan naar de Engelse winkel aan de Steenweg in Utrecht centrum. Die winkel heet niet echt zo maar het is zo'n zaakje waar ze allerhande English specialities en dan vooral snoep, thee en ontbijt cereal verkopen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Deze zomer was er opeens ook waterijs met fizz d'r in. Calippo shots!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van dat fizzpoeder kan je bij de jamin kopen.
Ook heb je chocola dat knettert(smurfenchocola)
Zelf mis ik de knetterijsjes van vroeger wel een beetje