wie heeft ervaring met knoflook invriezen??

een paar weken geleden las ik op divolgens mij gaat er veel smaakt forum dat dit een optie was. Ik had een aantal mooie paarse bollen uit Frankrijk in huis en heb de tenen ingevroren. Heb ze gister en vandaag gebruikt maar volgens mij gaat veel smaak verloren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wil je knoflook niet droog of bevroren bewaren, kun je het volgende doen: Hak de gepelde teentjes knoflook fijn, doe dit haksel in een pannetje , doe er arachideolie bij tot de knoflook net onder staat, en verwarm dit tot het kookpunt gedurende 1 minuut, laat het dan weer afkoelen. Doe het in een glazen potje met deksel en bewaar het in de koelkast. Maanden houdbaar.
Invriezen van knoflook kan wel, maar dan moet je de bolletjes aan plakjes snijden en snel invriezen. Bij gebruik niet eerst ontdooien, maar direct in bevroren toestand verwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan niet. De smaak wordt minder en het vocht gaat verloren. je kan ze beter droog bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee je kan ze niet invriezen omdat je smaakt gaat verliezen.
er zit vocht in knoflook en als je dat invriest gaan de celwanden kapot, dus smaak foetsie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Invriezen is helemaal niet nodig.
Het best behoudt je de smaak als je ze droog bewaard.
En dan heb je ze in ieder geval verser ,als uit de vriezer.