Rozijnen bevatten heel veel suiker, maar deze zijn wel van goede kwaliteit. Daarnaast zijn rozijnen erg gezond, omdat ze verschillende vezels, magnesium, kalium en vitaminen uit de B groep bevatten. Maar het is niet alleen een gezond tussendoortje, het biedt sporters ook de mogelijkheid om rozijnen te eten zodat ze meer energie krijgen. Deze energie wordt dan onmiddellijk aan het lichaam gegeven.

Rozijnen zijn dus niet schadelijk voor de gezondheid, maar worden juist aanbevolen als gezond tussendoortje, met name voor sporters vanwege de energiebalans.

http://www.watisgezond.net/rozijnen-gezond/

Verder staat er ook een heel stuk bij dat het goed is voor het gebit, lees maar even in de link, is best interessant.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interessante bron waarvoor dank. + ;-)

Andere antwoorden (2)

Mits ontzwaveld,ja zeker! Heb er trouwens ook nog nooit één bij de dokter gezien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om iets met die rozijnen te doen, b.v. boerenjongens maken,heb je deze ook nodig! Dat hebben ze op hun boerenklompen aan gevoeld en zich bij mij gemeld.
jawel, en nog lekker ook.