Bruinkleuring van een appel, nadat je deze hebt opgedeeld in partjes (of na een hap), is absoluut niet schadelijk. Het betreft niet-enzymatische bruinkleuring (maillardreactie), welke je eenvoudig kunt ondervangen door er wat citroensap overheen te sprenkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dit is gewoon een "blauwe plek"van de appel. het is gewoon wat broos geworden omdat hij waarschijnlijk ergens tegenaangestoten heeft. het smaakt minder lekker maar je kan het gewoon eten. ik vind het meestal niet zo lekker dus snijd ik het weg.

Toegevoegd na 1 minuut:
heb een link voor je toegevoegd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is helemaal niet schadelijk.

Het is eigenlijk jammer dat wij zo gewend zijn aan heel mooi gaaf fruit, dat we ons dit afvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het schijnt dat het zelfs gemakkelijker verteerbaar is, dus helemaal niet schadelijk